امام جمعه شهرستان صحنه :

قدرت دفاعی امروز ما محاسبات دشمنان‌مان را تغییر داده است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 313598|14:12 - 1399/10/26
نسخه چاپی
قدرت دفاعی امروز ما محاسبات دشمنان‌مان را تغییر داده است
پایگاه خبری امروله : امام جمعه شهرستان صحنه گفت : ماجرای كنگره آمریكا؛ آنچه آمریكایی‌ها می‌خواستند در سال 88 بر سر ایران بیاورند، در سال 99 بر سر خودشان آمد.

به گزارشامروله، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا خاص امیری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان صحنه عنوان کرد:  ما برای بازگشت آمریكا به برجام اصرار و عجله‌ای نداریم، اگر تحریم‌ها برداشته نشد، بازگشت آمریكا به برجام به ضرر ماست.

 

وی ادامه داد:  تصمیم مجلس و دولت در باب لغو تعهدات برجامی، تصمیم منطقی، عقلایی و قابل قبولی است وقتی طرف مقابل به هیچ‌كدام از تعهداتش عمل نمی‌كند، معنی ندارد جمهوری اسلامی به همه تعهداتش عمل كند. تعهد در مقابل تعهد، اگر آن‌ها به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات خود باز می‌گردیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا خاص امیری اشاره ای به قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران داشت و تصریح کرد :چرا باید به توان نظامی خود تكیه كنیم؟ چون روزگاری هواپیمای میگ صدام، تهران را از بالا بمباران می‌كرد و ما كاری نمی‌توانستیم بكنیم. آمریكایی‌ها موشك‌هایی به صدام داده بودند كه از بغداد به تهران می‌رسید. نظام اسلامی حق ندارد كشور را به این شكل نگه دارد. قدرت دفاعی امروز ما محاسبات دشمنان‌مان را تغییر داده است.

 

 

امام جمعه شهرستان صحنه در خصوص تحریم های ظالمانه امریکا علیه ملت جمهوری اسلامی ایران گفت : تحریم یك جنایت و خیانت در حق ملت ایران است، باید برداشته شود. البته اقتصاد ایران را باید به‌گونه‌ای قوی كنیم تا سیاست‌بازی‌ها در آن اثرگذار نباشد.

 

وی یادآور شد: آمریكایی‌ها اعتراف كرده‌اند به این‌كه به‌دنبال بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا هستند. وظیفه ما در منطقه این است كه دوستان‌مان را تقویت كنیم. حضور ایران در منطقه، ثبات‌آفرین است‌.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان صحنه تشریح کرد : دولت جوان حزب اللهی؛ معتقد به تكیه به نیروهای جوان هستم. این به این معنا نیست كه نسل قبل را كلاً كنار بگذاریم. بعضی از افراد میانسال مثل جوان‌ها هستند مثل شهید سلیمانی.

 

وی در خصوص نا آرامی های اخیر امریکا تشریح کرد:  ماجرای كنگره آمریكا؛ آنچه آمریكایی‌ها می‌خواستند در سال 88 بر سر ایران بیاورند، در سال 99 بر سر خودشان آمد.

 

 

ورود واكسن آمریكایی و انگلیسی به كشور ممنوع است. به فرانسه هم اعتماد چندانی نداریم. واكسن ایرانی مایه افتخار است برخی سعی نكنند انكار كنند.

 

در 19 دی اولین ضربه تبر ابراهیمی ملت بزرگ ایران به آمریكا خورد و از آن پس استكبار جهانی متحمل ضربات سهمگینی از مردم ما شد. بدین جهت آمریكا از آن‌زمان تاكنون تمام همت خود را برای بی‌ثباتی ایران و منطقه گذارده است. اصولاً آمریكا تأمین منافع خودش را در بی‌ثبات‌سازی ایران و غرب آسیا می‌داند. روزی كه آمریكا تن به آرامش منطقه خواهد داد زمانی است كه ایران و تمام منطقه كاملاً در اختیارش باشد. فلذا چالش بین ما و آمریكا ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا خاص امیری در خصوص واردات واکسن خارجی به کشور گفت : بدون تردید و با تكیه بر نشانه‌ها و واقعیت‌های بسیار، ممنوعیت رهبری مبنی بر ورود واكسن آمریكایی و انگلیسی به كشور، یكی از هوشمندانه‌ترین تصمیمات حكومتی ایشان تلقی شده و به‌نوعی نماد عقل‌اندیشی و عقلانیت انقلابی به شمار می‌آید.

 

وی بیان کرد : واكسنی كه هنوز خود سازنده فایزر نیز به آن اعتماد ندارد، قابلیت تزریق به 80 میلیون ایرانی را ندارد. این مسأله به‌ویژه با توجه به پیچیدگی واكسن كرونا دوچندان می‌شود.عقل اجتماعی حكم می‌كند وقتی در كشور خودمان ظرفیت و قابلیت تولید واكسن وجود، دارد چرا به جوان و دانشمند خودت اعتماد نكنیم؟

 

امام جمعه شهرستان صحنه گفت: با این همه درصورت نیاز حقیقی به واردات واكسن، كشورهای دیگری در آمریكای جنوبی مانند كوبا (كه دارای پزشكی بسیار پیشرفته است) و اروپا و آسیا هستند كه توان واكسن مورد نیاز را از آن‌ها خریداری‌ كرد.

 

حجت السلام خاص امیری بیان کرد : از مجموع رهنمودهای رهبر حكیم انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته برجسته‌ترین تفاوت‌های خنثی‌سازی تحریم و رفع تحریم عبارتند از: وزن خنثی‌سازی در حل مشكلات و پیشرفت كشور بیش از 80درصد است اما نقش رفع تحریم‌ها بیش از 20درصد نیست. در 7سال گذشته بیشترین تلاش دولتمردان مصروف 20درصد شده است.

 

امام جمعه صحنه گفت : برای عینی‌سازی و ملموس كردن این تفاوت این دو تعبیر گویا است. در خنثی‌سازی تحریم سخن از «بسازیم» است در حالی كه در رفع تحریم سخن از «بفروشیم» است. به‌عنوان مثال؛در رفع تحریم تمام تلاش بر این است كه با لغو تحریم‌ها، نفت بیشتری به فروش برسد تا درآمد بیشتری كسب شود در حالی كه در خنثی‌سازی نگاه به فروش نفت نیست بلكه تمام تلاش‌ها معطوف به ساخت و پرداخت فرآورده‌های نفتی است. در صورت اول یك بشكه نفت 45 دلار فروخته می‌شود و درصورت دوم یك بشكه نفت فرآوری‌شده و چند محصول جدید بدست می‌آید و 450دلار درآمد كسب می‌شود.

 

وی تشریح کرد : خنثی‌سازی تحریم‌ها، آینده‌ساز، فرصت‌ساز و تهدیدزداست. رفع تحریم‌ها، آینده‌سوز، فرصت‌سوز و تهدیدزا است.در خنثی‌سازی تحریم از دشمن می‌توان امتیاز گرفت اما در اولویت‌بخشی به رفع تحریم‌ها باید به دشمن امتیاز بدهیم تا حق مسلم خودمان را از او بگیریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد