امروله گزارش می دهد

بی رونقی رستوران های شهر صحنه بر اثر کرونا و تغییر لحظه ای قیمت مواد اولیه

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 313667|09:30 - 1399/11/07
نسخه چاپی
بی رونقی رستوران های شهر صحنه بر اثر کرونا و تغییر لحظه ای قیمت مواد اولیه
پایگاه خبری امروله : رستوران‌های شهر صحنه برخلاف همیشه پررونق نیستند و مشتری‌ها به دلیل ترس از ابتلا به بیماری کرونا ترجیح می‌دهند به این اماکن کمتر مراجعه کنند .

به گزارشامروله، اگر سری به رستوران‌های شهر صحنه برخلاف همیشه پررونق نیستند و مشتری‌های دائمی‌شان به دلیل ترس از ابتلا به بیماری کرونا ترجیح می‌دهند به این اماکن کمتر مراجعه کنند . تعطیلی‌های مکرر براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا در ایام گذشته  باعث شده تا فروش رستوران ها کاهش داشته باشند.

 

 

کاهش 70 در صدی مشتری ها در رستوران های صحنه

 

یکی از رستوران داران صحنه در گفتگو با امروله عنوان کرد : کرونا به مشاغل مختلفی ضربات بسیار جدی وارد نمود و بسیاری از کسب و کار ها را با مشکل مواجه کرد.

 

وی ادامه داد : یکی از این کسب و کار های آسیب دیده رستوران ها هستند که بسیاری از مشتری های خود را از دست داده اند چراکه ارائه فعالیت تنها به صورت غذای بیرون بر موجب کاهش مشتریان شده است.

 

وی گفت: بسیاری از مشتری های ثابت ما که عادت داشتند در ایام تعطیل هفته با خانواده در رستوران حاضر شوند با توجه به این شرایط عدم پذیرش مشتری در سالن غذا خوری دیگر به رستوران ها مراجعه نمی کنند.

 

این رستوران دار با بیان اینکه تغییر مداوم قیمت مواد اولیه یکی دیگر از مشکلات صنف ما می باشد گفت: افزایش قیمت مواد اولیه مانند مرغ و هم‌چنین سایر مواد مصرفی موجب شده تا قیمت‌ها با فراز و نشیب بسیاری روبرو شود.

 

وی در پایان با اشاره به کاهش 70 درصدی مشتری ها به رستوران های سطح شهر تصریح کرد: با وجود اینکه تمام رستوران های سطح شهر بر اساس دستورالعمل های مقابله با ویروس کرونا در حال فعالیت هستند ولی تعداد کمی از مشتری ها به رستوران ها مراجعه می کنند.

 

 

 

قیمت های رستوران های صحنه در یک خیابان متفاوت است

 

یکی از شهروندان صحنه ای در گفتگو با امروله عنوان کرد : نرخ های چلوکباب در صحنه از 30 هزار تا 50 هزار با توجه به کیفیت رستوران ها متفاوت است.

 

وی ادامه داد : قیمت های رستوران های صحنه در یک خیابان متفاوت است و متاسفانه نرخ نامه اتحادیه مخصوص این صنف در اکثر رستوران های سطح شهر دیده نمی شود.

 

مرادی گفت: نرخ نامه‌هایی مقابل دیدگان مشتری الصاق شده مختص به خود آن رستوران است بر اساس قیمت آن غذا به مشتری تحویل می‌دهد.

 

 

تنها  10 در صد صنف رستوران های صحنه موفق به دریافت تسهیلات کرونا شده اند

 

بهروز ابراهیمیان در گفتگو با امروله عنوان کرد : از ابتدای شیوع کرونا در سال گذشته تاکنون، افراد زیادی شاغل در واحدهای صنفی زیر مجموعه این اتحادیه بیکار و تعدیل شده‌اند.

 

وی ادامه داد : صنف‌های رستوران، ساندویچی، فست‌فود، کبابی ، قنادان ، هتل ، مسافر خانه ، تالار ها و سفره‌خانه بخاطر تعطیلی کرونا خسارت زیادی متحمل شدند.

 

وی با بیان اینکه کمک مالی قابل توجهی به واحدهای صنفی زیرمجموعه این اتحادیه نشده است، اضافه کرد: اکنون این اصناف با ۳۰ درصد ظرفیت مشغول به کار است و افراد زیادی بخاطر این محدودیت شغل خود را از دست دادند.

 

رییس اتحادیه رستوران داران، تالارهای پذیرایی و اماکن عرضه غذای شهرستان صحنه افزود: تاکنون حدود ۱۰ درصد این اصناف موفق به دریافت تسهیلات و بیمه بیکاری شده‌اند که انتظار داریم دستگاه‌های مرتبط همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند

 

وی در خصوص تفاوت قیمت های رستوران ها در سطح شهر صحنه گفت : تمام صنف های مربوط به این اتحادیه دارای نرخ نامه می باشند ولی با توجه به تغییر قیمت مواد اولیه متاسفانه نمی توان طبق نرخ نامه عمل کرد..