کمیسیون مشترک برجام روز جمعه کار خود را از سر می‌گیرد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 313812|10:50 - 1400/02/13
نسخه چاپی
کمیسیون مشترک برجام روز جمعه کار خود را از سر می‌گیرد
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: نشست کمیسیون مشترک برجام از روز جمعه کار خود را از سر می گیرد.

به گزارش امروله ،سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست خبری با بیان اینکه شنبه شب هیئت ایرانی مذاکره کننده در وین برای برخی مشورت‌ها در پایتخت‌ها بازگشتند و در حال رایزنی‌ها در تهران هستند، گفت: کمیسیون مشترک برجام از روز جمعه کار خود را مجددا از سر می‌گیرد.

وی درباره تبادلات زندانیان میان ایران و آمریکا، افزود: مساله زندانی‌ها همواره در دستورکار ایران بوده است از این رو جدا از گفتگوها و مسائلی که در برجام دنبال می‌شود. همیشه طرح‌ها و ایده‌هایی مطرح بوده است. این گزارش‌ها از منابع آگاه تایید نمی‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره آزاد شدن هفت میلیارد دلار از دارایی‌های ایران، اظهارداشت: همه این منابع باید یکجا آزاد شوند.

خطیب زاده درباره مناسبات ایران و عربستان و سخنان اخیر ولی عهد عربستان و ابراز تمایل برای گفتگو با ایران، تاکید کرد: تغییر لحن و تغییر گفتمان قطعا به کاهش تنش‌ها کمک زیادی خواهد کرد و زمانی که به تغییر رفتار منتهی نشود نتیجه عملی نخواهد داشت. 

وی تصریح کرد: آمادگی گفتگوها را در هر سطح با عربستان داشته‌ و داریم و منطقه و ملت‌های دو کشور نتیجه و ثمره این گفتگوها را خواهند دید.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره روند مذاکرات وین،با بیان اینکه وزارت خارجه ماموریت محور است، گفت: در وین در همین چارچوب حرکت شده و هر سه کارگروه، کارهای جدی را انجام دادند و دو متن به صورت اولیه هم در قسمت هسته‌ای و هم رفع تحریم‌ها داریم. وقتی متون به مرحله نگارش می‌رسد یک مقداری دقت می‌خواهد و براساس دقت جلو می‌رویم. 

خطیب زاده با تاکید بر اینکه برای رسیدن به نتایج عجله ای نداریم، گفت: ما بارها گفته ایم که تعجیل نداریم و اجازه نخواهیم داد گفتگوها در چارچوب کمیسیون برجام فرسایشی شود.

وی درباره اظهارات مقامات انگلیسی‌ها پیرامون طرح مباحث حقوقی با تهران در خصوص مسیر آزادی نازنین زاغری، با تاکید بر اینکه  گفتگوهای حقوقی بین ایران و انگلیس در این خصوص در جریان نیست، تصریح کرد: قوه قضاییه باید در خصوص پرونده و موضوع اظهارنظر کند. دولت انگلیس در موضوعات مختلف نظراتش را به ما اعلام کرده و ما هم پاسخ‌های شفاف و روشن را داده‌ایم.