درمناطق طبیعی شهرستان صحنه آتش روشن نکنید

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 313885|10:30 - 1400/02/25
نسخه چاپی
درمناطق طبیعی شهرستان صحنه آتش روشن نکنید
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان صحنه گفت :تابستان امسال، تابستانی سخت و پرخطری در پیش خواهیم داشت و از تمام طبیعت گردان عزیز درخواست می شود در حفظ منابع طبیعی شهرستان کوشا باشند.

محمد افشاری در گفتگو با امروله ،عنوان کرد : پوشش گیاهی انبوهی در مراتعی که در شهرستان صحنه وجود دارد که با فصل گرما، با کوچکترین بی احتیاطی دچار حریق و به یک فاجعه تبدیل خواهد شد.

 

وی ادامه داد : بررسی‌ها نشان می دهد که ۹۰ تا ۹۵ درصد آتش سوزی‌ها در منابع طبیعی منشاء انسانی دارد. برخی افراد با آتش روشن کردن در جنگل‌ها و انداختن ته سیگار و یا اشیایی که نور را منعکس می‌کند موجب آتش سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع می‌شوند که ۷۵ درصد این حریق‌ها نیز در اواخر هفته و یا روزهای تعطیل صورت گرفته است.

 

افشاری خاطر نشان کرد : تابستان امسال، تابستانی سخت و پرخطری در پیش خواهیم داشت و از تمام طبیعت گردان عزیز درخواست می شود در حفظ منابع طبیعی شهرستان کوشا باشند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان صحنه با اشاره به کمبود نیرو در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای اطفای حریق مراتع و جنگل ها اظهار کرد: انتظار داریم وقتی حریقی اتفاق می افتد با وجود نیروهای کم ما و عدم امکان اطفای سطح آتش‌سوزی توسط این تعداد نیرو، نیروهای بومی و سایر دستگاه هایی که امکان اطفای حریق آتش را دارند، به کمک ما آمده و توجه به این موضوع امری الزامی و واجب برای همه مسئولین و مردم است.