پیش بینی برداشت ۶۰ تا ۶۵ هزار تن گندم از مزارع شهرستان سنقروکلیایی

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 313904|10:55 - 1400/02/28
نسخه چاپی
پیش بینی برداشت ۶۰ تا ۶۵ هزار تن گندم از مزارع شهرستان سنقروکلیایی
فرماندار سنقروکلیایی گفت: با وجود کاهش بارندگی ها در سطح کشور پیش بینی می شود که امسال در شهرستان بین ۶٠ تا ۶۵ هزار تن گندم برداشت شود.

به گزارش امروله ،صبح امروز به ریاست فرماندار سنقروکلیایی و با حضور معاون عمرانی فرمانداری و برخی از مسئولین ذیربط نخستین جلسه کمیته برداشت گندم در سال جاری در این شهرستان برگزار شد.

غلامرضا مرتضوی در این جلسه از آمادگی ٨ مرکز خرید در سطح شهرستان با ظرفیت ١٠٠ هزار تن جهت خرید تضمینی گندم خبر داد و افزود: این مراکز شامل سیلو های دولتی، خصوصی و شرکت های تعاونی هستند.

فرماندار سنقروکلیایی با بیان اینکه ۶٨ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان امسال زیر کشت گندم قرار گرفته است ، گفت: با وجود کاهش بارندگی ها در سطح کشور پیش بینی می شود که امسال در شهرستان بین ۶٠ تا ۶۵ هزار تن گندم برداشت شود.

بررسی وضعیت سلامت ماشین آلات برداشت گندم توسط کارشناسان فنی، اعمال نرخ نامه های مربوطه توسط جهاد کشاورزی و دستگاه های متولی، پیش بینی تمهیدات لازم جهت تامین مقدار بذر سال آینده توسط کشاورزان و آمادگی لازم در خصوص آتش سوزی های احتمالی در شهرستان از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد تاکید فرماندار قرار گرفت.