استخدام رانتی استانداری نمونه‌ای از باج‌دهی استاندار کرمانشاه است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 313917|10:13 - 1400/03/02
نسخه چاپی
استخدام رانتی استانداری نمونه‌ای از باج‌دهی استاندار کرمانشاه است
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: استخدام رانتی استانداری نمونه‌ای از باج‌دهی استاندار کرمانشاه است.

به گزارش امروله ،حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا  اظهار کرد: تحقیق و تفحص در چند حوزه مختلف از استانداری کرمانشاه با تأیید در کمیسیون و صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده و این موضوع حق نمایندگان مجلس بوده زیرا نماینده مردم استان کرمانشاه و ایران هستند.

وی افزود: اگر تخلفی در هر کجای کشور صورت گیرد نمایندگان می‌توانند درخواست تحقیق کنند اما حالا چه اتفاقی افتاده که یک عده شروع به هیاهو کرده و می‌خواهند تحقیق و تفحص را به حاشیه ببرند و در مورد اصل مطالب مطرح شده صحبت نمی‌کنند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این هیاهوها نشان می‌دهد تیر به جای درستی اثبات کرده، تصریح کرد: هنگامی که مسئول ارشد استان کرمانشاه پنج دقیقه صحبت می‌کند و ۱۰ دقیقه آب می‌خورد مشکلات عدیده‌ای در بخش‌های مربوطه وجود دارد.

حسینی کیا بیان کرد: امروز تحقیق و تفحص بر اندام قانون شکنان لرزه انداخته و مردم شخصیت پوشالی آنان را خواهند دید و در هفته آتی بعد از انتخاب افراد هیئت بررسی و استقرار در استان کرمانشاه بررسی‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه گزارشات تخلف به مجلس شورای اسلامی ارسال شده، گفت: گزارشات متعدد به مجلس شورای اسلامی ارسال شده اما جمع بندی کلی صورت نگرفته اما گزارش‌ها نشان از تخلف مالی ۶ الی هفت هزار میلیاردی در سه سال گذشته داشته و همین موضوع سبب آشفته شدن مسئولان ارشد استان کرمانشاه شده است.

عدم اطلاعات کافی استاندار از استان برای برنامه‌ریزی

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به متهم شدن به ناآگاهی از سوی استاندار کرمانشاه افزود: باید به حال این مدیران گریه کرد و تأسف خورد و استاندار کرمانشاه هنوز نمی‌داند تنها ۲ نماینده حق حضور در جلسات شورای برنامه‌ریزی را دارد و نمی‌تواند عضو شورای برنامه‌ریزی شهر خود باشد و استاندار کرمانشاه هنوز این موضوع را نمی‌داند.

حسینی کیا خاطر نشان کرد: آقای بازوند استاندار کرمانشاه هنوز آمار جمعیت سنقر و کلیایی را نمی‌داند و چگونه می‌خواهد برای این شهر برنامه‌ریزی کند و مشخص است که کارها در استانداری کرمانشاه با لطف خداوند پیش می‌رود نه کار مسئولان و امروز آنها باید جواب دهند.

استخدام رانتی در استانداری کرمانشاه نمونه از باج دهی استاندار کرمانشاه

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای بازوند در بین مسئولان استان کرمانشاه و سایر استانداران کشور به باج دادن شهره است و نامه استخدام رانتی ۲۰ نفر از اعضای ستاد انتخاباتی آقای روحانی برای استخدام به دفتر آقای جهانگیری ارسال شده و اگر آقای بازوند به یاد بیاورد با آنکه حکم انتصاب یکی از بخشداران را همراه داشت در جلسه اتاق بازرگانی گفتند ابلاغ نمی‌کنم حالا به مردم دروغ می‌گوید.

وی تصریح کرد: گفتند انتقال چهار نفر از اداره‌ای به اداره دیگر مشکل دارد و اسامی آنها اعلام شد و قانون اجازه چنین جابه‌جایی را می‌دهد اما تغییر بخشداران و فرمانداران هم اکنون نوعی باج دادن است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: آقای بازوند شفاف اعلام کنید جابه‌جایی‌های اخیر به علت فساد اخلاقی بوده یا مالی و ترس ایشان از از چراغی است که این تاریکخانه را روشن کند.

آمار سازی در کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه

حسینی کیا ادامه داد: استاندار کرمانشاه اعلام می‌کند بیکاری در استان از ۲۱.۷ به ۱۴.۹ کاهش پیدا کرده و ما در مجلس گذشته هم به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه معترض بودیم و صوت‌های آن موجود است اما بر اساس آمار استاندار کرمانشاه باید از هر سه نفر یک نفر شاغل باشد در صورتی که اگر سنگی به داخل هر خانه‌ای در کرمانشاه پرتاب شود به سر ۲ الی سه جوان بیکار، تحصیل کرده کارشناسی و کارشناسی ارشد برخورد می‌کند و مطلب کاهش بیکاری تنها روی کاغذ بوده و آمار سازی است.

وی اضافه کرد: اشتغال زلزله سرپل ذهاب در سال ۹۶ را برای خود اشتغالزایی لحاظ می‌کنند در صورتی که اصلاً ربطی به آنها ندارد و زلزله برای بازسازی طبیعتاً نیاز به نیروی انسانی دارد و بعد از اتمام کار مجدد کارگران بیکار خواهند شد و آقای بازوند برای تأسیس پتروشیمی سنقر و کلیایی که بنر آن نصب و قرار بود آقای زنگنه وزیر نفت برای کلنگ زنی حضور پیدا کند با سیاسی کاری جلوی پروژه را گرفت و از مسئولان محیط زیست استان کرمانشاه خواست مجوز لازم را صادر نکنند.

تلاش برای مهندسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط استانداری

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بیان کرد: سیاسی کاری و مهندسی انتخابات توسط استاندار کرمانشاه بر هیچکس پوشیده نیست والا چرا فرمانداران و بخشداران در آستانه انتخابات مجلس در سال ۹۸ تغییر کرده و به دستور آقای بازوند سخنرانان صبح و شب در سنقر و کلیایی سخنرانی داشتند.

حسینی کیا خاطر نشان کرد: معاون استاندار کرمانشاه روز انتخابات در سنقر و کلیایی و کرمانشاه قصد مهندسی انتخابات را داشت و آقای عبدالرضا مصری در جلسه با معاون استاندار استاندار گفتند هر کجا رأی بنده در روستاها بالا بوده به بهانه اتمام تعرفه رأی گیری انجام نشده و شما می‌توانید از آقای مصری بپرسید.

وی با اشاره به غیر قانونی بودن دخالت در انتخابات توسط استاندار کرمانشاه تاکید کرد: آقای رنجبر فرماندار کرمانشاه در روز انتخابات مجلس در اعتراض به رفتار معاون استاندار کرمانشاه گفتند صندوق‌های رأی توسط معاون استاندار کنترل می‌شود و این خلاف قانون است.

کرمانشاه دارای بیشترین مشکلات با وجود منابع مالی

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اورامانات بیشترین جاده خاکی و مشکل آب دارد، جاده اورامانات و جاده سنقر و کلیایی به بیستون به قتلگاه تبدیل شده و مشکل آب هرسین و فاضلاب کرمانشاه هنوز حل نشده و فاضلاب کرمانشاه به قره سو می‌ریزد و سوال این است که منابع موجود چگونه مصرف شده است.

حسینی کیا بیان کرد: آقای بازوند به همراه شما و آقای لاریجانی چندین مرتبه به سرپل ذهاب در دوران زلزله سفر کردیم و عکس بنده را در کتاب خود چاپ کردید و حالا می‌گوئید شما به آنجا سرکشی نکردید و هنوز ادارات و مساجد سرپل ذهاب بازسازی نشده و کانکس‌ها همچنان دایر است چرا در این موارد گزارش نمی‌کنید.

وی خاطر نشان کرد: در آینده مشکلات برای افراد مسئول در استان کرمانشاه بیشتر خواهد شد و بعد از بررسی نهایی و اعلام نظر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی پرونده برای بررسی به قوه قضائیه ارسال و حکم لازم صادر می‌شود.