کشاورزان رزمندگان خط مقدم مبارزه با مشکلات اقتصادی/ ثروت سازی در صنعت کشاورزی نیازمند توجه ویژه است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 313977|13:11 - 1400/03/13
نسخه چاپی
کشاورزان رزمندگان خط مقدم مبارزه با مشکلات اقتصادی/ ثروت سازی در صنعت کشاورزی نیازمند توجه ویژه است
خرید تضمینی محصولات کشاورزی یکی از اقداماتی است که اگر به صورت درست و مناسب اجرا شود، می تواند به تولید در بخش کشاورزی کمک زیادی کند.

به گزارش امروله ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، کشاورزی یکی از حوزه های ثروت ساز در کشور است که بخش بزرگی از گردش مالی در کشور مربوط به این حوزه است.

با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و صنعت کشاورزی نیز در جبهه مقابله با مشکلات اقتصادی قرار دارد، بایستی کشاورزان را به عنوان رزمندگان خط مقدم این حوزه محسوب کرد بر همین اساس نیاز است تا به مطالبات این قشر پاسخ داده شود.

خرید تضمینی یکی از اقداماتی است که اگر به صورت درست و مناسب اجرا شود، می تواند به تولید در بخش کشاورزی کمک زیادی کند.

مجموع خرید توافقی و تضمینی گندم به ۶۳ هزار و ۴۴۰ تن رسیده است

ماشالله ارویسی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: از ابتدای فصل خرید تضمینی تاکنون ۱۵ هزار و ۷۶۵ تن گندم با نرخ پنج هزار تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری شده است.

مدير كل غله و خدمات بازرگانی استان كرمانشاه افزود: ۴۷هزار و ۶۷۰ تن گندم توسط کارخانجات تولید ماکارونی کشور در مناطق گرمسیری به صورت توافقی و با نرخی بالاتر از قیمت خرید تضمینی خریداری شده است.

ارویسی خاطرنشان کرد: مطالبات کشاورزانی که گندم آنها توسط کارخانجات تولید ماکارونی خریداری شده به صورت نقدی پرداخت شده است ضمن اینکه مطالبات سایر کشاورزان نیز با فاصله تنها چند روز پرداخت شده است .

وی عنوان کرد: مجموع خرید توافقی و تضمینی گندم به ۶۳ هزار و ۴۴۰ تن رسیده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: در بخش خرید تضمینی گندم ۷۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان توسط بانک عامل پرداخت شده که از این میزان ۱۵ هزار تن توسط سیلوهای دولتی و بخش خصوصی و ۶۸۸ تن متوسط مباشرین تعاون روستایی خریداری شده است.

ارویسی با بیان اینکه ۶۱ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان کرمانشاه از ساعت ۸ تا ۲۱ مشغول ارائه خدمت هستند، تصریح کرد: پیش بینی می شود خرید تضمینی گندم تا اواسط شهریور ادامه یابد.

وی افزود: در مناطق گرمسیری مطالبات کشاورزانی که تا نهم خرداد ماه گندم خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل داده‌اند به طور کامل پرداخت شده است.

در خرید کلزا به صورت توافقی به ازای هر کیلوگرم ۵۵۰ تومان بیشتر از قیمت خرید تضمینی به کشاورزان پرداخت می شود

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: مطالبات کشاورزانی که محصول کلزای آنها به صورت توافقی توسط تعاون روستایی با محوریت شرکت نازگل خریداری شده به طور کامل پرداخت  شده است.

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه افزود: در خرید کلزا به صورت توافقی به ازای هر کیلوگرم ۵۵۰ تومان بیشتر از قیمت خرید تضمینی به کشاورزان پرداخت می شود.

صفایی گفت: حدود ۷۰۰ تن کلزا به صورت توافقی خریداری و مجموعا ۶۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه خرید کلزا همچنان ادامه دارد، افزود: برداشت کلزا در مناطق گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب آغاز شده و از اواخر خردادماه در مناطق معتدل انجام خواهد شد.

صفایی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرده میزان خرید کلزا به هفت هزار تن برسد که تاکنون یک هزار تن آن محقق شده است.