مخالفت گسترده آسیایی‌ها با دیدارهای متمرکزغیر از سه تیم تاثیرگذار

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314089|10:12 - 1400/04/07
نسخه چاپی
مخالفت گسترده آسیایی‌ها با دیدارهای متمرکزغیر از سه تیم تاثیرگذار
کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا برای برگزاری بازی‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هنوز به جمع بندی مشخصی نرسیدند.

به گزارش امروله ،رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی از ۱۱ شهریورماه در قاره آسیا برگزار می‌شود که تیم‌های راه یافته به این مرحله در دو گروه ۶ تیمی رقابت خواهند کرد.

تیم‌های ملی فوتبال ایران، ژاپن، عربستان، کره جنوبی، عراق، عمان، ویتنام، سوریه، چین، لبنان، استرالیا و امارات با موفقیت در دور مقدماتی توانستند جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کنند و از یازدهم شهریورماه سال جاری تا نهم فروردین ماه ۱۴۰۱ برای کسب سهمیه مهم‌ترین رویداد ملی در دنیا تلاش کنند.

شیوع جهانی ویروسکروناو شرایط میزبانی تیم‌های راه یافته به این دوره از رقابت‌ها برای استفاده از سیستم داور ویدئویی جزو مواردی است که فیفا به کنفدراسیون‌های تحت تابع خود اعلام کرده تا مد نظر قرار دهند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز پیشنهاد اولیه خود مبنی بر برگزاری بازی‌ها به طور متمرکز را عنوان کرده است تا تیم‌ها پس از برگزاری هر دو بازی خود در کشور سوم و ثابت به رقابت‌های فوتبال باشگاهی خود بازگشته و رقابت‌های لیگ خود را پیگیری کنند.

درخواستی که فیفا در حال حاضر با آن مخالفت کرده و خواستار بررسی ابعاد کامل‌تری از این طرح AFC شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی برگزاری متمرکز بازی‌ها در دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر را مطرح کرده که اکثر تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها با آن مخالفت کرده‌اند.

در این بین فدراسیون‌های فوتبال کره جنوبی، چین و استرالیا موافقت رسمی خود با درخواست AFC مبنی بر متمرکز کردن این بازی‌ها در کشور ثابت را اعلام کرده‌اند.

مخالفت گسترده آسیایی‌ها با دیدارهای متمرکزغیر از سه تیم تاثیرگذار

فدراسیون‌هایی که تأثیر زیادی در تصمیم گیری های سال‌های اخیر کنفدراسیون به دلیل حمایت‌های مالی خود داشته‌اند؛ با این حال ۹ فدراسیون دیگر همچنان مخالف این پروژه هستند.

همین موضوع باعث شده تا فیفا وارد ماجرا شده و برای تعیین تکلیف در خصوص چگونگی میزبانی این بازی‌ها با مسئولان کنفدراسیون آسیا و فدراسیونِ تیم‌های حاضر در دور نهایی در حال نامه نگاری است.

فدراسیون فوتبال ایران نیز در این باره موضع رسمی خود را عنوان کرده و خواستار برگزاری بازی‌ها به طور رفت و برگشت در کشورهای حاضر در این رقابت‌ها حضور دارند.