پیروزی طوفانی برای رزمندگان یمنی، فاجعه برای ائتلاف

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314229|10:02 - 1400/05/02
نسخه چاپی
پیروزی طوفانی برای رزمندگان یمنی، فاجعه برای ائتلاف
استان شبوه حیات خلوت های سعودی ها در خاک یمن بوده اما با پاکسازی شمال استان البیضاء این معادله دیگر برقرار نیست چرا که راه برای پیشروی رزمندگان باز شده و ریاض باید خود را برای شکست دیگر آماده کند.

به گزارش امروله ،عملیات در جنوب و جنوب شرق البیضاء علیه ائتلاف سعودی (عناصر منصور هادی و تروریست های القاعده) برای پاکسازی کامل بخش های الصومعه و الزاهر در حالی ادامه دارد که رزمندگان یمنی حملات غافلگیرانه ای را در شمال این استان آغاز کردند.

نیروهای یمنی عملیات را در مرکز بخش های مهم «ناطع و نعمان» و از محورهای «البیاض و المسواح» ترتیب دادند و در جریان درگیری ها موفق شدند مناطق «الجعدین، ال فدام، حصیر الجار، غول الصالحی، عراء، اعشار، الغیله» را به همراه سد «فضحه» از اشغال خارج و بازپس بگیرند.

۹۰ درصد از پیشروی هایی که در گام نخست عملیات رزمندگان یمنی در شمال استان البیضاء به دست آمده در محور مرکزی بخش «نعمان» صورت گرفته و ۱۰ درصد دیگر مربوط به پاکسازی محور جنوب غرب بخش «ناطع» است.

براساس اطلاعات دریافتی، در جریان عملیات دقیق آزادسازی مناطق اشغالی، گروه بزرگی از نیروهای تیپ ۱۹ ائتلاف سعودی محاصره شدند و بیش از ۱۵۰ تن از آنان هم کشته و زخمی شدند و دهها تن دیگر توسط نیروهای یمنی اسیر شدند.

به گفته منابع میدانی، فرماندهان تیپ ۱۹ ائتلاف سعودی پس از شکست سنگین و متحمل شدن خسارت های کم سابقه در این محور، بخش وسیعی از تجهیزات نظامی خود را از بیم آسیب بیشتر از بخش «ناطع» عقب کشاندند و به خطوط امن تر انتقال دادند.

پیروزی طوفانی برای رزمندگان یمنی، فاجعه برای ائتلاف/ پیشروی‌ سریع انصارالله به سمت حیاط خلوت سعودی‌ها در یمن + نقشه میدانی

رزمندگان یمنی در تلاش هستند مواضع خود را در مناطق تازه آزاد شده به طور کامل تثبیت کنند تا راه برای ادامه پیشروی ها و پاکسازی کامل مناطق اشغالی در بخش های «نعمان و ناطع» باز  و فراهم شود که می تواند ائتلاف سعودی را در وضعیت سخت تری قرار دهد.

با پیشروی هایی که صورت گرفت، رزمندگان یمنی موفق شدند مساحت مناطق تحت کنترل را در بخش «نعمان» به ۶۵ درصد و در بخش «ناطع» هم به ۵۵ درصد افزایش دهند و کفه ترازو قدرت را در این دو محور به سود خود سنگین تر کردند.

به گزارش مشرق، این پیروزی های میدانی پایان کار نبود و رزمندگان در مرحله دوم عملیات موفق شدند مناطق «السدر، الغربت، الرحمه، مرکز بخش نعمان، سد الشقب، کوه الهبغ، عقبه النعمان و ...» را پاکسازی و به کنترل درآورند.

در صورت تثبیت مواضع در این مناطق تازه آزاد شده بخش «نعمان» به طور کامل از اشغال عناصر ائتلاف سعودی خارج می شود؛ رزمندگان یمنی همزمان از بخش «نعمان» عملیاتی را برای ورود به بخش «العبدیه» در جنوب شرق استان مارب آغاز کرده اند و درگیری ها را به داخل این منطقه کشانده اند.

در بخش ناطع نیز مرحله دوم عملیات در جریان است و پیشروی نیروهای یمنی فقط به محور غرب محدود نشده و رزمندگان مناطقی از شمال وشمال غرب را نیز پاکسازی کردند تا مساحت تحت کنترل در این بخش به ۹۵ درصد افزایش یابد.

پیروزی طوفانی برای رزمندگان یمنی، فاجعه برای ائتلاف/ پیشروی‌ سریع انصارالله به سمت حیاط خلوت سعودی‌ها در یمن + نقشه میدانی

نیروهای یمنی در جریان مرحله اول و دوم عملیات در بخش های «نعمان و ناطع» در شمال استان البیضاء توانستند حدود ۵۲۵ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را بازپس بگیرند و ضربات مهلکی را به ائتلاف سعودی وارد آوردند.

به گزارش مشرق، با پاکسازی کامل بخش های «نعمان و ناطع»، مساحت محدود اشغالی در بخش «السودایه۱» آزاد و در مجموع امنیت شمال استان البیضاء تامین می شود و همچنین راه برای ورود رزمندگان به بخش های جنوب غربی استان شبوه (بیحان و عین)  و جنوب شرق استان مارب (العبدیه) باز می شود که این مسئله برای ائتلاف سعودی به معنای فاجعه است چرا که نقطه امن دیگری را در یمن از دست خواهد داد.