مواضع طالبان در شبرغان افغانستان بمباران شد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314301|08:18 - 1400/05/17
نسخه چاپی
مواضع طالبان در شبرغان افغانستان بمباران شد
پس از اینکه طالبان مرکز ولایت جوزجان در افغانستان را به تصرف خود درآورد، مواضع این گروه در شبرغان توسط یک فروند جنگنده بی- ۵۲ بمباران شد.

به گزارش امروله ،به نقل از خبرگزاری افق، مواضع گروه طالبان در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان واقع در افغانستان هم اکنون توسط یک فروند جنگنده بی- ۵۲ بمباران شد.

بر اساس اعلام این رسانه، «فواد امان» معاون وزیر دفاع افغانستان با تأیید این خبر اعلام کرد که ساعت ۱۶:۳۰ عصر امروز (به وقت محلی) تجمع اعضای این گروه در شهر شبرغان توسط یک جنگنده بی- ۵۲ هدف حمله قرار گرفت.

برخی گزارش‌ها از شمار سنگین تلفات میان نیروهای طالبان حکایت دارد.

ساعاتی یش روزنامه تایمز اعلام کرد که آمریکا بمب افکن‌های «بی -۵۲» خود را از یک پایگاه هوایی در قطر برای آنچه این کشور مدعی مبارزه با طالبان شده است، به افغانستان اعزام کرد.

بر اساس اعلام این روزنامه، این اقدام واشنگتن در تلاش برای توقف پیشروی‌های نیروهای طالبان در ۳ ولایت افغانستان به انجام رسیده است؛ قندهار، هرات و شهر لشکرگاه در ولایت هلمند.

از سوی دیگر تا کنون سقوط مرکز ۲ ولایت نیمروز (شهر زرنج) و جوزجان (شهر شبرغان) در افغانستان توسط طالبان تأیید شده است.

به گزارشخبرگزاری مهر، واشنگتن در روزهای اخیر در تلاش است تا در راستای تبرئه نقش آفرینی‌های خود در افزایش تنش‌ها در افغانستان پس از ۲ دهه اشغالگری نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی به انجام برخی اقدامات روی آورده است.

پس از پایان ادعایی اشغالگران امریکایی در افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور دائماً رو به وخامت در حرکت است به گونه‌ای که تحلیل گران در خصوص سو استفاده واشنگتن از این وضعیت در افغانستان هشدار داده اند.