سلامت و کیفیت آب شرب خط قرمز امور آب و فاضلاب شهرستان صحنه است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314411|08:29 - 1400/06/17
نسخه چاپی
سلامت و کیفیت آب شرب خط قرمز امور آب و فاضلاب شهرستان صحنه است
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان صحنه: سلامت آب شرب خط قرمز ماست، هرگز اجازه ورود آب دارای مشکل به شبکه توزیع داده نمی شود.

علی حیدری در گفتگو باامروله ،ضمن تاکید بر سلامت آب شرب روستاهای شهرستان گفت: سلامت آب شرب جزو خط قرمزهای شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه می باشد، و هیچ گاه اجازه ورود آب دارای مشکل به شبکه توزیع داده نمی شود. 

 

وی کلر باقی مانده در آب را نشان از سلامت آن دانست و افزود: همه روزه سلامت آب شرب روستاهای شهرستان از لحاظ میکروبی، شیمیایی و میزان کلر باقی مانده پایش و کنترل می شود. یکی از ساده ترین آزمایش های کنترل سلامت آب بحث وجود کلر باقی مانده داخل آب است، کلر وقتی وارد آب می شود هر عامل میکروبی و آلاینده را نابود کرده و نهایتا یک مقدار از کلر نیز در سطح آب باقی می ماند.

 

حیدری خاطر نشان ساخت: سیستم گندزدایی روستاهای شهرستان شامل  تزریق آب ژاول و گاز کلر می باشد و سلامت آب شرب شهر و روستاهای شهرستان به صورت روزانه توسط آزمایشگاه امور آبفا شهرستان و مرکز کنترل کیفیت آب شرب شرکت در مرکز استان که دارای یکی از مجهز ترین آزمایشگاه های کشور است و همچنین توسط مرکز بهداشت شهرستان به عنوان دستگاه ناظر بررسی و پایش می شود، و در صورت مشاهده مورد خاص و یا کلر باقی مانده صفر در شبکه توزیع بلافاصله موضوع مورد بررسی قرار گرفته و مشکل مرتفع می شود.

 

حیدری از ۲۲ هزار و ۸۸۹ مورد آزمایش کلر باقی مانده، هزار و ۲۵۰ مورد آزمایش میکروبی و ۶۰ مورد آزمایش شیمیایی از سطح روستاهای شهرستان طی پنج ماه گذشته خبر داد و تصریح کرد: درصد مطلوبیت میکروبی آب روستاهای ما ۹۹ درصد بوده و بررسی های آزمایشگاهی در این پنج ماه نشان دهنده سلامت و کیفیت آب شرب روستاهای شهرستان و منطبق بودن آن با استاندارد های کشوری را دارد.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان صحنه ضمن بیان این مطلب که به مردم این اطمینان را می دهیم که در صورت مشاهده هر موردی که سلامت آب شرب را به خطر بیندازد بلافاصله آب روستای مذکور تا اطمینان از سلامت آب شرب قطع و این مورد توسط روابط عمومی شرکت آبفا استان و از طریق رسانه ملی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید، از مشترکین محترم در سطح شهرستان صحنه خواست که در صورت مشاهده هر گونه حادثه و مشکل موضوع را از طریق سامانه ۱۲۲ و یا تماس با امور آبفا شهرستان به اطلاع همکاران این امور رسانده تا موضوع در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد و مشکل مرتفع شود.