پویش اهدای خون به نیت حاج قاسم در کرمانشاه/ روزانه ۱۶۰ درخواست پلاکت داریم

سرویس: شهرستانکد خبر: 314991|23:46 - 1400/10/11
نسخه چاپی
پویش اهدای خون به نیت حاج قاسم در کرمانشاه/ روزانه ۱۶۰ درخواست پلاکت داریم
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، از اجرای طرح پویش نذر خون به‌مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تا سی‌ام دی‌ماه خبر داد و گفت: ذخیره خونی استان درحالت عادی است که این خوب نیست و درخواست داریم مردم نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

به گزارش امروله ،به نقل از پژمان صالحی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: طرح پویش نذر خون به‌مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی همزمان با سراسر کشور تا سی‌ام دی‌ماه در مراکز انتقال خون اجرا می شود.

وی با بیان اینکه حق حاج قاسم سلیمانی بیشتر این‌هاست، افزود: این اقدام خیرخواهانه به نیت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود و مردم می‌توانند در قالب گروه و یا انفرادی نسبت بهاهدای خونبه نیت سردار دل‌ها اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: همزمان با اهدا خون، می‌توان با ارسال عکس به مراکز انتقال خون و درجهشتکحاج قاسم سلیمانی در این پویش شرکت کرد.

وی با بیان اینکه نهادهای دولتی و خصوصی نیز در این زمینه پای کار آمده‌اند، گفت: ذخیره خونی استان درحالت عادی است که این خوب نیست و درخواست داریم مردم نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

صالحی‌فر ادامه داد: روزانه ۱۶۰ درخواست پلاکت داریم و این یعنی درخواست ها بیشتر از ذخایر ماست، پلاکت عمری سه روزه دارد و قابل ذخیره نیست، لذا درخصوص اهدای پلاکت نیز از مردم درخواست همکاری داریم تا بتوانیم به یاری نیازمندان بشتابیم.

این مسؤول با ابراز تأسف از عدم وجود مراکز ثابت خونگیری در شهرستان‌های استان، خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از جمعیت استان در شهرستان‌ها متمرکز است و همکاران ما به‌صورت سیار و با استفاده از اتوبوس خون‌گیری به شهرستان‌ها برای دریافت خون مراجعه می‌کنند که البته بزودی قصد داریم مرکز انتقال خون ثابت در دو شهرستان اسلام آبادغرب و کنگاور راه‌اندازی کنیم.

صالحی‌فر در پایان با بیان اینکه شهرستانی همچون اسلام آبادغرب پتانسیلخوبیدر اهدای خون دارد، گفت: طی تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی، مرکز انتقال خون ثابت در ورودی بیمارستان معتضدی کرمانشاه واقع در میدان فردوسی راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱ ظهر با مراجعه به این مرکز نسبت به اهدای خون اقدام کنند.