نظر کارشناس داوری درباره پنالتی‌های بازی استقلال و مس

سرویس: ورزشیکد خبر: 315072|22:00 - 1400/10/18
نسخه چاپی
نظر کارشناس داوری درباره پنالتی‌های بازی استقلال و مس
کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: تصمیمات داور بازی مس و استقلال در اعلام پنالتی‌ها کاملا صحیح بود اما او فراموش کرد بازیکن استقلال را اخراج کند.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و مس رفسنجان در حالی با پیروزی ۳ بر ۲ شاگردان فرهاد مجیدیبه پایان رسید که محمدحسین ترابیان داور مسابقه در جریان بازی سه بار در سوت خود به نشانه پنالتی دمید؛ دو پنالتی به سود استقلال و یک پنالتی به سود مس.

نوید مظفری کارشناس داوری در گفتگو باخبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم داوری در این مسابقه گفت: کمک داور در دقیقه نخست بازی به درستی گل استقلال را آفساید اعلام کرد.

کارشناس داوری فوتبال افزود: در دقیقه هفت، پنالتی برای استقلال درست بود. مهدی ترکمان بازیکن مس، پای مهاجم استقلال کوین یامگا را زد. همچنین در ادامه در دقیقه ۳۲ داور به درستی برای مس پنالتی گرفت ولی کاملا فراموش کرد که در این صحنه بازیکن استقلال را اخراج کند.

وی درباره موضع خود مبنی بر اخراج محمدحسین مرادمند مدافع استقلال تصریح کرد: موقعیت آشکار گل و اعلام پنالتی فقط در صورتی اخطار برای بازیکن مدافع دارد که جدال بر سر توپ بوده باشد، در حالی که در این صحنه بازیکن استقلال مرادمند خطای هل دادن را مرتکب شد. طبیعتا هل دادن جدال بر سر توپ نیست.

مظفری درباره دومین پنالتی که به سود استقلال گرفته شد، افزود: تصمیم داور در مورد پنالتی دوم استقلال کاملا درست بود. مدافع در ادامه حرکت بازیکن استقلال را سرنگون کرد. اصلا مهم نیست مدافع قبل و یا بعد از ضربه مهاجم به توپ، خطا کند.

او در پایان یادآور شد: هر دو کمک داوران روز خوبی را داشتند؛ اما متأسفانه داور قضاوت خوب خودش را با اخراج نکردن مدافع استقلال زیر سوال برد و این اشتباه تأثیرگذار در نتیجه بازی را انجام داد.