سرمایه‌گذاری مشترک داخل ایران یکی از محورهای گفت‌وگو با عمانی‌ها بود

سرویس: سیاسیکد خبر: 315108|09:44 - 1400/10/21
نسخه چاپی
سرمایه‌گذاری مشترک داخل ایران یکی از محورهای گفت‌وگو با عمانی‌ها بود
وزیر خارجه در بدو ورود به قطر گفت: با عمانی‌ها درباره سرمایه‌گذاری مشترک در داخل ایران از جمله سرمایه‌گذاری در بندر چابهار گفت‌وگو شد.

به گزارش امروله ،به نقل از خبر گزاری تسنیم حسین امیرعبداللهیان گفت: در حوزه اقتصادی، موضوع از سرگیری حرکت لنج‌های دو کشور با توجه به مهار کرونا مورد توجه ما بود و طرف عمانی نیز قول داد که این مساله را پیگیری کند تا در آینده نزدیک شاهد از سرگیری حرکت لنج‌های دو کشور برای تبادل کالا باشیم. 

به گفته وزیر خارجه، «ما در خصوص سرمایه گذاری مشترک در حوزه‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری در بندر چابهار جمهوری اسلامی ایران نیز با هم گفت‌وگو کردیم.»

امیرعبداللهیان روز گذشته در سفری یک روزه به عمان با معاون پادشاه و وزیر امور خارجه این کشور و پس از این دیدارها با محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن و ایرانیان مقیم مسقط دیدار و گفت‌وگو کرد.

عمان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات لغو تحریم‌ها همواره نیات صادقانه داشته و عمانی‌ها همچنان برای اینکه این مذاکرات به نتیجه خوب و پایداری برسد از نیات صادقانه برخوردارند و تلاش‌های دیپلماتیک خودشان را برای کمک به میز مذاکرات در دستیابی به یک توافق خوب ادامه می‌دهند. این بخش دیگری از سخنان وزیر خارجه در بدو ورود به دوحه پایتخت قطر بود.

وزیر خارجه گفت: در قطر ابتدا با جناب آقای امیر و سپس با همتای خودم گفت‌وگو خواهم داشت و به طور طبیعی در این کشور هم برخی موضوعات دو جانبه و برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه ما است. در گذشته درباره بازی‌های جام جهانی گفت‌وگو‌هایی انجام شده است و ما در خصوص اینکه از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه خدمات فنی و مهندسی و امکاناتی که جمهوری اسلامی ایران دارد و قطر می‌تواند از آن استفاده کند، گفت‌وگو خواهیم کرد.