لیگ برتر والیبال| پیروزی بزرگ برای یزدی‌ها در روز پیروزی میزبان‌ها/ زمین‌گیری خودروسازان در کویر و هراز +جدول

سرویس: ورزشیکد خبر: 315128|22:28 - 1400/10/22
نسخه چاپی
لیگ برتر والیبال| پیروزی بزرگ برای یزدی‌ها در روز پیروزی میزبان‌ها/ زمین‌گیری خودروسازان در کویر و هراز +جدول
تیم فولاد مبارکه سپاهان با کسب چهاردهمین پیروزی در هفته هفدهم لیگ برتر والیبال مردان، 42 امتیازی شد تا به ثباتش در صدر جدول ادامه دهد.

به گزارش امروله ،به نقل از خبرگزاری فارس، هفته هفدهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (چهارشنبه 22 دی‌ماه) با هفت دیدار در شهرهای سیرجان، رفسنجان، مریوان، ارومیه (دو دیدار)، اصفهان و آمل پیگیری شد.

پاس گرگان بعد از صعود یک پله‌ای به رتبه هشتم جدول در پایان هفته شانزدهم، این هفته مقابل فولاد سیرجان ایرانیان کاری از پیش نبرد. دو تیم درحالی رو در روی هم قرار گرفتند که فولاد سیرجان ایرانیان که در کورس رقابت با تیم‌های 20 امتیازی هفته هفدهم قرار داشت در سه ست متوالی و ثبت امتیازات 25 بر 19، 25 بر 20 و 25 بر 20 میهمانش را با شکست بدرقه و شکست سه بر یک دور رفت مقابل گرگانی‌ها را جبران کرد.

دیدار دو تیم در مدت زمان 84 دقیقه برگزار شد که طی آن اسماعیل مسافر بازیکن شماره 7 پاس گرگان کارت زرد گرفت. شهباز صدری، محمد شاهمیری، محمدرضا درفش کاویان و محمد آقایی به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم تیم نظارت و قضاوت این بازی را تشکیل دادند.

پیروزی تفکرات رئوفی در جدال سرمربیان گنبدی

تیم‌های آذرباتری ارومیه و شهرداری گنبد که هدایت آنان را سرمربیان از شهر گنبد برعهده دارند، در دومین مسابقه هفته هفدهم به مصاف یکدیگر رفتند. آذرباتری تیم قعرنشین جدول رده‌بندی امروز در ارومیه میزبان گنبدی‌ها بود. دو تیم درحالی به مصاف هم رفتند که تیم میزبان تا پایان هفته شانزدهم تنها موفق به کسب 3 برد و 10 امتیاز شده بود، اما شاگردان رحمان رئوفی این هفته به بهترین شکل ممکن از امتیاز میزبانی استفاده و چهارمین برد را در کارنامه خود ثبت کردند.

این پیروزی درحالی به نام آذرباتری ثبت شد که دیدار هفته چهارم دو تیم به نتیجه سه بر صفر به سود شهرداری گنبد تمام شده بود. به این ترتیب آذرباتری هم شکست دور رفت را جبران کرد و هم تعداد امتیازاتش را به عدد 13 رساند. این برد همچنین برتری تفکرات رئوفی در جدال سرمربیان گنبدی را به نوعی نشان داد.

این رقابت در مدت زمان 91 انجام شد و در آن تیم شهرداری گنبد در ست دوم اخطار و سپس جریمه تاخیر دریافت کرد. ضمن این که شاهین مظلوم بازیکن شماره 21 شهرداری گنبد در ست دوم کارت زرد گرفت. محمدعلی امیدی و مسعود قاری به عنوان ناظر فنی و داوری، نظارت بازی را برعهده داشتند. اصغر میرزایی و میثم پارسه داوران اول و دوم مسابقه بودند.

غلبه دوباره آملی‌ها بر خودروسازان سایپا

شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات هراز آمل این هفته درحالی میزبان نارنجی‌پوشان سایپا بودند که برای جلوگیری از سقوط از جایگاه چهارمی نیازمند پیروزی بودند. اتفاقی که درنهایت افتاد تا آملی‌ها ضمن کسب برد سه بر یک مقابل سایپا، بار دیگر قدرت خود را به رخ حریف بکشند. چراکه این تیم پیش‌تر و در هفته چهارم با نتیجه سه بر دو مقابل خوردوسازان به پیروزی رسیده بود.

در تقابل هفته هفدهم اما لبنیات هراز آمل در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب به امتیازات 30 بر 28، 25 بر 22 و 25 بر 20 به پیروزی رسید تا سایپا هم تنها در ست دوم موفق به کسب امتیاز 25 بر 20 شود. دیدار دو تیم در زمان 132 دقیقه انجام شد و شاگردان بهروز عطایی یازدهمین برد خود را به دست آوردند و 31 امتیازی شدند.

یونس حسن‌زاده، علی‌اصغر حاجی‌کاظمی، داور نافعی و اکبر شرقی به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم، نظارت و قضاوت این بازی را برعهده داشتند.

عطایی: مستحق پیروزی بودیم

بهروز عطایی، سرمربی تیم والیبال هراز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد پیروزی تیمش مقابل سایپا در هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: بازی بسیار خوبی بود و توانستیم در نخستین مسابقه که هواداران در سالن حضور داشتند تیم خوب سایپا را شکست دهیم.

وی ادامه داد: هر دو تیم نیاز به پیروزی در این بازی داشتند، اما فکر می‌کنم عملکرد ما بهتر بود و توانستیم به پیروزی برسیم. با توجه به شرایط اعتقاد دارم که مستحق پیروزی بودیم و توانستیم به حق خود برسیم. باید این روند را در سایر مسابقات هم ادامه دهیم تا جایگاه شایسته‌ای کسب کنیم.

سرمربی تیم والیبال هراز خاطرنشان کرد: شناخت خوبی از حریف داشتیم و اجازه خودنمایی به بازیکنان سایپا ندادیم. مسر حرکتی و هدف ما مشخص است و سعی می‌کنیم با برنامه‌ریزی درست و دقیق در مسیر رسیدن به هدف‌مان تلاش کنیم. در پایان یک بار دیگر این پیروزی را به هواداران تبریک می‌گویم.

پیکان در کویر زمین‌گیر شد

تقابل مس و پیکان در هفته هفدهم، تقابل دوجانبه برای برد بود. از یک طرف خودروسازان پیکانی برای صعود به رتبه دوم جدول نیاز مبرم به پیروزی در بازی این هفته داشتند و از طرف دیگر مس رفسنجان برای فاصله گرفتند از رتبه هفتمی چیزی جز برد نمی‌خواست. همین مسئله هم عاملی شد تا سرنوشت تیم پیروز این هفته، در یک رالی پنج سته مشخص شود؛ جایی که نماینده رفسنجان موفق شد با نتیجه سه بر دو بر حریف مدعی خود غلبه کند و شکست دو رفت را هم جبران کند. این درحالی است که دیدار هفته چهارم دور رفت با تیجه سه بر صفر به سود پیکان تمام شده بود.

این هفته اما مس رفسنجان در ست‌های اول، دوم و پنجم به امتیازات 25 بر 22، 25 بر 18 و 15 بر 11 به پیروزی رسید و پیکان هم با پیروزی 25 بر 19 و 25 بر 21 در ست‌های سوم و چهارم، یک امتیاز از این دیدار گرفت. مس رفسنجان در این دیدار نهمین برد خود را به دست آورد و 25 امتیازی شد. شاگردان پیمان اکبری در تیم پیکان نیز ششمین ناکامی فصل خود را تجربه کردند و 34 امتیازی شدند.

این بازی به مدت 2 ساعت و 39 دقیقه طول کشید و طی آن حمزه زرینی بازیکن شماره 7 پیکان در ست دوم ابتدا کارت زرد دریافت کرد و سپس در ست دوم کارت قرمز گرفت. در ادامه بازی و در جریان ست سوم زرینی درنهایت به سمت رختکن اخراج شد. ضمن این‌که فرشید محمدی بازیکن شماره 8 مس رفسنجان در ست سوم کارت زرد گرفت. علیرضا گیلانی و محسن ترابی به عنوان ناظر فنی و داوری، نظارت بازی را برعهده داشتند. کیوان عابدزاده و علی‌اکبر پاکدلان هم داوران اول و دوم بودند.

صدر زرد ماند

در این هفته تیم فولاد مبارکه سپاهان در قامت صدرنشین لیگ برتر مردان، میزبان شهرداری ورامین بود. آن هم در شرایطی که برد و باخت در این بازی تغییری در جایگاه قهرمان نیم‌فصل ایجاد نمی‌کرد.

با این حال شاگردان رحمان محمدی‌راد که از آغاز دور برگشت چند شکست غیرمنتظره را تجربه کرده بودند، این هفته در تقابل با تیم دهم جدول چهره منسجم‌تری از خود نشان دادند و ضمن تکرار پیروزی دور رفت (سه بر دو)، در هفته هفدهم با نتیجه سه بر یک و ثبت امتیازات 25 بر 23، 25 بر 22 و 25 بر 16 در ست‌های اول، سوم و چهارم بر حریف غلبه کردند.

در طرف مقابل شاگردان ساسان خداپرست در تیم شهرداری ورامین هم به تک پیروزی در ست دوم با امتیاز 25 بر 17 رضایت دادند و یازدهمین ناکامی فصل خود را تجربه کردند. این دیدار 2 ساعت و دقیقه طول کشید. خضراله ترابی، احمد گلچی، علی یاوری، وحید پورکاشیان و علی‌اصغر ثابتی‌پور به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر ویژه، ناظر داوری، داور اول و داور دوم، تیم نظارت و قضاوت بازی را تشکیل دادند.

شهرداری ارومیه - مقاومت

 

راهیاب ملل - هورسان رامسر

 

نتایج کامل بازی‌های هفته هفدهم به شرح زیر است:

آذرباتری ارومیه 3 – شهرداری گنبد صفر( 25 بر 16، 27 بر 25، 25 بر 22)

فولاد سیرجان ایرانیان 3 – پاس گرگان صفر (25 بر 19، 25 بر 20، 25 بر 20)

مس رفسنجان 3 – پیکان 2 ( 25 بر 22، 25 بر 18، 19 بر 25، 21 بر 25 و 15 بر 11)

راهیاب ملل مریوان 3 – هورسان رامسر یک (22 بر 25، 25 بر 18، 25 بر 23 و 25 بر 23)

لبنیات هراز آمل 3 – ساپیا یک (30 بر 28، 20 بر 25، 25 بر 22، 25 بر 20)

سپاهان 3 – شهرداری ورامین یک (25 بر 23، 17 بر 25، 25 بر 22 و 25 بر 16)

شهرداری ارومیه یک – مقاومت یزد 3 (29 بر 27، 16 بر 25، 22 بر 25، 17 بر 25)

جدول رده‌بندی در پایان هفته هفدهم به شرح زیر است: