کمیل قاسمی: همیشه رؤیای مربیگری در کشتی را داشتم

سرویس: ورزشیکد خبر: 315136|22:35 - 1400/10/23
نسخه چاپی
کمیل قاسمی: همیشه رؤیای مربیگری در کشتی را داشتم
قهرمان اسبق سنگین وزن المپیک و یکی از آزادکاران بااخلاق و محجوب کشتی کشورمان به آغاز فعالیت مربیگری خود در خارج از ایران واکنش نشان داد.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرنگار مهر، کمیل قاسمی دارنده مدال طلا و نقره سنگین وزن بازی‌های المپیک و نایب قهرمان رقابت‌های جهانی پس از دوران قهرمانی مسیر آموزش به کشتی گیران را در پیش گرفت و به همین دلیل نیز ابتدای سال جاری وقتی با پیشنهاد سرمربیگری در کشور کامبوج مواجه شد از آنجا که علاقه بسیاری به امر آموزش و مربیگری داشت پذیرفت تا تیم کشتی کامبوج را در بازی‌های شرق آسیا همراهی کند.

قاسمی که به تازگی به ایران بازگشته تا شرایط برگزاری یک اردوی تدارکاتی را برای کشتی گیران کامبوجی در شهرستان جویبار فراهم کند درباره آخرین وضعیت تیمش گفت: حدود شش ماه است که تمرین کشتی گیران تیم ملی کامبوج را آغاز کردم و تقریباً همه کشتی‌گیران در یک سطح هستند.

وی با بیان اینکه قصد دارد سطح کشتی را در کشور کامبوج بالا ببرد عنوان کرد: کشتی در کامبوج در مقایسه با سایر کشورها محبوبیت ندارد. این توجه نکردن باعث می‌شود که کشتی‌گیران از روش‌های جدید و پیشرفته‌تر تمرین دوری کنند. بحث ضعف تکنیک‌ها و تاکتیک‌های کشتی نیز وجود دارد. این‌ها کار را برای من سخت می‌کند. من از صفر و از اصول اولیه کشتی شروع کردم.

 کمیل قاسمی: همیشه رؤیای مربیگری در کشتی را داشتم

قاسمی با بیان اینکه من عاشق کشتی و مربیگری هستم و هر جا که نیاز به ارتقای کشتی باشد این کار را انجام می‌دهم گفت: خوشحالم که با فرهنگ کامبوج آشنا شدم و می‌توانم تجربیاتم را با آن‌ها به اشتراک بگذارم. کشتی‌گیران کامبوج این پتانسیل را دارند که در آینده در مسابقات آسیایی و جهانی عملکرد خوبی داشته باشند اما این امر مستلزم برنامه‌ریزی طولانی مدت و بودجه کافی برای این ورزش است.

کمیل قاسمی یکی از موفق ترین کشتی‌گیران ایران و جهان محسوب می‌شود که علاوه کسب بر عنوان تنها سنگین وزن طلایی ایران در المپیک، عناوین مختلف قهرمانی و نایب قهرمانی در آسیا و جهان را نیز در کارنامه دارد. وی حتی پس از پایان دوران فعالیت حرفه‌ای خود در ورزش در امور خیرخواهانه نیز فعالیت جدی دارد.