حضرت ام البنین بهترین الگو برای مادران و همسران شهدای کربلای ایران است

سرویس: شهرستانکد خبر: 315168|22:10 - 1400/10/25
نسخه چاپی
حضرت ام البنین بهترین الگو  برای مادران و همسران شهدای کربلای ایران است
نماینده ولی فقیه در سپاه صحنه گفت :دامان تربیت مادران شهداء، مهد پرورش انسانهای پاک و خدایی است و ما با نگاهی درس آموز از زندگانی این مادران توشه معرفت برمی چینیم،زندگی آنها همانند مادر حضرت ابالفضل(ع) مالامال از عشق به ولایت و امامت بوده و در تربیت فرزندان دلیر و شجاع و با ادب چون عباس بن علی(ع) بسیار موفق بوده اند.

به گزارش امروله ،

◀️ حجت الاسلام والمسلمین مسلم کماسی در گفتگو باامروله ضمن بیان تسلیت به مناسبت سالروز رحلت ام الشهداء حضرت ام البنین(سلام الله علیها) عنوان کرد :حضرت ام البنین  همسر شهید و مادر چهار شهید ،بهترین الگو و اسوه ای است برای مادران و همسران شهدای کربلای ایران.

 

◀️ نماینده ولی فقیه در سپاه صحنه گفت :دامان تربیت مادران شهداء، مهد پرورش انسانهای پاک و خدایی است و ما با نگاهی درس آموز از زندگانی این مادران توشه معرفت برمی چینیم،زندگی آنها همانند مادر حضرت ابالفضل(ع)  مالامال از عشق به ولایت و امامت بوده و در تربیت فرزندان دلیر و شجاع و با ادب چون عباس بن علی(ع) بسیار موفق بوده اند. 

 

◀️ وی تصریح کرد : در عظمت مادران شهدای کربلای ایران همین بس که فرزندانی را تربیت کردند که همگی پیرو امام خویش بوده و تا آخرین لحظات زندگی خویش دست از ولایت نکشیده اند.

 

 

◀️ حجت الاسلام و المسلمین کماسی در ادامه عنوان کردند:یکی از ویژگی‏های بسیار مهم ام البنین، جهاد تبیین و توجه به زمان و مسائل مربوط به آن است. حضرت ام البنین (س)پس از واقعه عاشورا، از مرثیه‏ خوانی و نوحه‏ سرایی استفاده کرده تا ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش نسل ‏های آینده برساند. ایشان هر روز به همراه پسرِ حضرت عباس علیه ‏السلام ، عبیداللّه‏ که همراه مادرش در کربلا حضور داشت و سند زنده‏ای برای بیان وقایع عاشورا بود، به بقیع می‏رفت و نوحه می‏خواندو شور و غوغایی بپا می کرد . مردم مدینه اطراف او گرد می آمدند و با او هم ناله می شدند.

 

◀️ وی با این اشعار، هم حماسه کربلا را بازگو و هم در قالب عزاداریْ به حکومت وقت نوعی اعتراض می‏کرد و مردم را که اطراف او جمع می‏شدند، از جنایات بنی ‏امیه، آگاه می ‏نمود. امروز همه ما باید از این بانوی بزرگ الگو بگیریم ودر میدان جهاد تبیین که مطالبه رهبر معظم انقلاب هست ورود پیدا کنیم و با تبیین حقایق اسلام و انقلاب اسلامی که دست آورد شهدا و خانواده معظم شهداست به وظیفه خود عمل کنیم.