وزیر ورزش عنوان کرد: راه اندازی هاکی ساحلی به زودی

سرویس: ورزشیکد خبر: 315242|22:41 - 1400/11/01
نسخه چاپی
وزیر ورزش عنوان کرد: راه اندازی هاکی ساحلی به زودی
وزیر ورزش و جوانان عصر امروز با حضور در محل تمرینی ملی پوشان بانوی هاکی کشورمان، با آنها دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش امروله ،به نقل از خبرگزاری فارس، حمید سجادی در بازدید از اردوی تیم ملی هاکی بانوان اظهار داشت: امروز همراه با رئیس فدراسیون آقای دکتر قدیمی بازدیدی از اردوی تیم ملی بانوان هاکی روی چمن داشتیم. خوشبختانه علی‌رغم سردی هوا گرمای خوبی در اردوی بانوان است. دکتر قدیمی نیز گزارش خوبی از روند آماده‌سازی تیم‌ها داد.

وزیر ورزش با اشاره به سابقه درخشان دکتر قدیمی در ورزش دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: یک اتفاق خوب برای این رشته، راه‌اندازی هاکی روی چمن بانوان بعد از حدود ۵۰ سال است. خیلی خوشحالیم بعد از این همه سال با تلاش مدیریت و مجموعه فدراسیون هاکی روی چمن بانوان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ما راه‌اندازی هاکی ساحلی است چون از جذابیت خوبی برخوردار است. چوب و توپ هاکی ساحلی مخصوص است و درحال وارد کردن این تجهیزات هستیم و می‌خواهیم با برگزاری یک جشنواره ساحلی این رشته را به طور رسمی آغاز به کار کنیم. یکی از برنامه‌های ما استفاده از مانژهای سوارکاری برای هاکی ساحلی است و می خواهیم کمبود فضا نداشته باشیم. در حاشیه استادیوم آزادی ۸ هزار متر زمین به فدراسیون هاکی اختصاص داده شده که درحال تجهیز است. ۳۵۰ هزار دلار لوازم و تجهیزات درحال وارد کردن آن هستیم و به زودی این رشته در کشور خودکفا می‌شود. امیدواریم سال ۱۴۰۱ نیز همچون سال ۱۴۰۰ شاهد رونق ورزش در رشته‌های مختلف باشیم.

وی در خصوص کرسی بین المللی هاکی اظهار داشت: کسب کرسی‌های بین‌المللی اتفاق بسیار خوبی است که تا به الان موفق شده‌ایم ۱۴ کرسی را به دست آوریم. آقای دکتر قدیمی ارتباطات بین‌المللی خوبی دارند که امیدوارم این ارتباطات تقویت شود. امیدواریم که نشست‌های بین المللی و میزبانی از مسابقات مختلف را در هاکی شاهد باشیم و اگر فدراسیون بخواهد میزبانی داشته باشد، ما در وزارت ورزش و جوانان حمایت لازم را خواهیم داشت.

وزیر محترم ورزش و جوانان در ادامه ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن، از مادران عضو تیم ملی هاکی تقدیر کرد.