انسداد 53 جاده به دلیل نبود ایمنی در مسیر/ مردم از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند

سرویس: اقتصادیکد خبر: 315249|22:28 - 1400/11/02
نسخه چاپی
انسداد 53 جاده به دلیل نبود ایمنی در مسیر/ مردم از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند
معاون مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به انسداد 53 جاده به دلیل تخریب حاصل از سیلاب، کولاک برف، نبود ایمنی گفت:‌رانندگان محورهای کوهستانی حتما زنجیر چرخ داشته باشند و مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

به گزارش امروله ،مهدی مخبر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت ترافیکی راه‌ها اظهار داشت: براساس اطلاعات سامانه‌های ترددشمار برخط و دوربین‌های نظارت تصویری در حال حاضر ترافیک در اغلب جاده‌های کشور روان است و بخش زیادی از محورهای مواصلاتی باز است.

* کاهش 10.2 درصدی تردد خودرو در جاده‌ها

معاون مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد:‌کل تردد ثبت شده در جاده‌ها در شبانه‌روز گذشته براساس اطلاعات 2194 دستگاه ترددشمار جاده‌ای نسبت به روز قبل 10.2 درصد کاهش نشان می‌دهد در همین مدت سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 13.8 درصد بیشترین تردد بین ساعات 16 تا 17 و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 صبح ثبت شد.

* آزادراه تهران ـ‌ کرج ـ  تهران پر ترافیک‌ترین جاده کشور

معاون مرکز مدیریت راه‌ها اظهارکرد:‌ در شبانه‌روز گذشته آزادراه تهران ـ کرج با 123 هزار تردد، آزادراه کرج ـ تهران با 107 هزار تردد و آزادراه قزوین ـ کرج با 100 هزار تردد پرترافیک‌ترین جاده‌های کشور بود.

* انسداد 53 جاده به دلیل سیلاب، کولاک برف و نبود ایمنی

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 53 جاده به دلیل نبود ایمنی در مسیر و تخریب حاصل از سیلاب و کولاک برف مسدود است گفت: در این‌باره می‌توان به محورهایی نظیر سقز ـ مریوان، بندر خمیر ـ بندرعباس، اسالم ـ‌ خلخال، مهاباد ـ بوکان، سنندج ـ مریوان، نهاوند ـ نورآباد و گرگان ـ شاهرود اشاره کرد.

* تردد روان در محورهای تهران ـ شمال

مخبر اظهار کرد:‌ در حال حاضر در محورهای هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران ـ شمال و آزادراه قزوین ـ رشت تردد روان است.

وی از بروز ترافیک سنگین در آزادراه کرج ـ قزوین برخی مقاطع و همچنین آزادراه قزوین ـ کرج بین پایانه شهید کلانتری تا ساسانی خبر داد.

* برف و باران در جاده‌های 4 استان

وی اظهار کرد: در حال حاضر در محورهای استان‌های مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی بارش برف و باران داریم.

معاون مرکز مدیریت راه‌ها افزود: در محور فیروزکوه بارش برف گزارش شده است و در دیگر جاده‌های کشور مداخلات جوی خاصی نداریم.

وی تأکید کرد:‌ با توجه به بروز کولاک برف و تخریب برخی از جاده‌ها به دلیل سیلاب از مسافران درخواست می‌کنیم از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و رانندگان محورهای کوهستانی هم زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. ضمن آنکه راهداران تلاش می‌کنند به سرعت محورهای مسدود شده بازگشایی شود.