خودروی پرنده با موتور بی ام و مجوز پرواز گرفت + عکس

سرویس: اقتصادیکد خبر: 315327|21:57 - 1400/11/08
نسخه چاپی
خودروی پرنده با موتور بی ام و مجوز پرواز گرفت + عکس
خودروی موسوم به ایرکار AirCar که می تواند به یک هواپیمای کوچک تبدیل شود، توسط سازمان حمل و نقل اسلواکی "گواهی رسمی قابلیت پرواز" دریافت کرد.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرگزاری تسنیمبه نقل از راشاتودی، خودروی موسوم به ایرکار AirCar که می تواند به یک هواپیمای کوچک تبدیل شود، توسط سازمان حمل و نقل اسلواکی "گواهی رسمی قابلیت پرواز" دریافت کرد.

بنا بر اعلام کلاین ویژن Klein Vision، شرکت سازنده خودروی ایرکار، 70 ساعت "تست دقیق پرواز" شامل بیش از 200 برخاست و فرود برای این خودرو انجام شده است.

بر اساس این گزارش، همه آزمایشات پرواز صورت گرفته با استانداردهای آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) سازگار بوده است.

کلاین ویژن در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: تست‌های پرواز چالش‌برانگیز شامل طیف کاملی از مانورهای پروازی و عملکردی بود و پایداری استاتیک و دینامیکی شگفت‌آوری را در حالت هواپیمای (این خودرو) نشان داد.

بیشتر بخوانید

ایرباس از طرح تاکسی پرنده بی‌صدای خود رونمایی کرد

راه اندازی تاکسی پرنده در مالزی سال آینده میلادی

آنتون زاجاک، یکی از بنیانگذاران این شرکت، به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: ایرکار از یک موتور 1.6 لیتری بی ام و BMW استفاده می کند و با سوختی که در هر پمپ بنزین یافت می شود کار می کند.

وی افزود: این وسیله نقلیه می تواند تا حداکثر ارتفاع عملیاتی 18000 پا پرواز کند. دو دقیقه و 15 ثانیه طول می کشد تا از ماشین به هواپیما تبدیل شود. بال ها و دم به طور خودکار برای رانندگی در جاده جمع می شوند.

سخنگوی این شرکت نیز در این باره گفت که برای پرواز با خودروی هیبریدی گواهینامه خلبانی لازم است. او ابراز امیدواری کرده است که ایرکار ظرف 12 ماه به صورت تجاری در دسترس باشد.

در ماه ژوئن، این خودروی پرنده یک پرواز آزمایشی 35 دقیقه ای را بین فرودگاه های نیترا و پایتخت براتیسلاوا در اسلواکی انجام داد. پس از فرود، هواپیما به ماشین تبدیل شد و به مرکز شهر هدایت شد.

خودرو ,

شرکت "بی ام و" به عنوان یک تولید کننده موتور هواپیما شروع به کار کرد، اما پس از جنگ جهانی اول این شرکت از ساخت هواپیما یا موتور (به مدت پنج سال) منع شد. بنابراین، این شرکت به ساخت موتور سیکلت و اتومبیل روی آورد.

در سال 1924 آنها تولید موتورهای هواپیما را از سر گرفتند و در نهایت در سال 1945 متوقف شدند. دایره درون آرم این شرکت که دارای رنگ ها آبی و سفید است، نشان دهنده پروانه در حال چرخیدن هواپیماست.

خودرو ,