قالیباف:بخش خصوصی و مردم باید متولی اصلی صنایع فرهنگی باشند

سرویس: سیاسیکد خبر: 315395|22:08 - 1400/11/14
نسخه چاپی
قالیباف:بخش خصوصی و مردم باید متولی اصلی صنایع فرهنگی باشند
رئیس مجلس گفت: مجلس و دولت باید با تمام توان شرایط فعالیت بخش خصوصی و تولیدکنندگان را فراهم ‌کنند تا زیست بوم صنایع فرهنگی کشور در حوزه محصولات شخصیت‌محور کودک و نوجوان شکل گیرد.

به گزارش امروله ، به نقل ازخبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه الگونما که امروز (14بهمن) انجام شد، ضمن تاکید بر اهمیت صنایع فرهنگی گفت: خلاقیت در صنایع فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است و جوانان و نخبگان دغدغه‌مند حوزه فرهنگ باید با استفاده از ظرفیت‌های بومی، شخصیت‌های محبوب را برای کودکان خلق کنند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی و مردم باید متولی اصلی صنایع فرهنگی باشند، اظهار داشت: مجلس و دولت با تمام توان شرایط فعالیت بخش خصوصی و تولیدکنندگان را فراهم ‌کنند تا زیست بوم صنایع فرهنگی کشور در حوزه محصولات شخصیت‌محور کودک و نوجوان شکل گیرد.

نماینده مردم تهران  در مجلس افزود: به دلیل ضعف در تولید محتوا، استفاده از شخصیت‌های ملی به صورت اندک اتفاق می‌افتد و متاسفانه شخصیت‌های خارجی و غیربومی هم اثرات مخرب فرهنگی و تربیتی بالایی در نسل ما دارند.

رئیس مجلس اضافه کرد: صنایع فرهنگی به لحاظ اقتصادی فرصت‌های کم‌نظیری در اختیار ما قرار می‌دهد که حتی از صنایعی مانند نفت و پتروشیمی نیز می‌تواند برای ما از اهمیت بالاتری برخودار باشد. این صنایع می‌توانند ثروت و اشتغال آفرینی بیشتری در کشور فراهم کنند.

 قالیباف اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع صنایع فرهنگی، مجلس شورای اسلامی از نظر اقتصادی و فرهنگی ورود حداکثری خواهد داشت تا بتواند بستر‌های قانونی را برای ایفای نقش بهتر نهادهای مسئول در حوزه صنایع فرهنگی ایجاد کند.

رئیس مجلس گفت: شورای انقلاب فرهنگی بر روی تدوین اسناد بالادستی حوزه فرهنگ متمرکز شده است. مجموعه‌های خصوصی باید به صورت عملیاتی وارد میدان شوند. باید مجموعه دغدغه‌مندان حوزه فرهنگ دست‌به‌دست هم بدهند و کاری کنند تا فاصله بین عمل تا اسناد فرهنگی را کاهش دهند.

گفتنی است نمایشگاه «الگونما»، نمایشگاه تخصصی سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده ایران است که به بررسی تخصصی فرایندها، ابعاد، وضعیت امروز ایران و جهان و چشم‎انداز مطلوب حوزه کاراکتر و شخصیت می‌پردازد. این نمایشگاه به همت مجمع نوشت‎افزار ایرانی اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور، تا روز یکشنبه 24 بهمن‌ماه در مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه واقع در میدان بهارستان از ساعت ٩ الی 19 برقرار است.