جابه‌جایی روزانه 210 میلیون لیتر سوخت مایع‌ توسط ناوگان جاده‌ای/ 4000 نفتکش جدید به ناوگان ‌اضافه می‌شود

سرویس: اقتصادیکد خبر: 315480|22:18 - 1400/11/23
نسخه چاپی
جابه‌جایی روزانه 210 میلیون لیتر سوخت مایع‌ توسط ناوگان جاده‌ای/ 4000 نفتکش جدید به ناوگان ‌اضافه می‌شود
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: روزانه 210 میلیون لیتر انواع سوخت به صورت شبانه‌روزی توسط ناوگان جاده‌ای به اقصی نقاط کشور حمل می‌شود.

به گزارش امروله ، به نقل از خبرگزاری فارس، کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بعدازظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه‌ای نوسازی و تقویت ناوگان جاده‌ای با اشاره به اهمیت این ناوگان ملی اظهار داشت: ناوگان حمل سوخت مایع به صورت جاده‌ای به عنوان ستون و پای حمل و نقل در کشور است که اگر دچار مشکل شود کل اقتصاد ایران دچار خسارت خواهد شد.

وی گفت: روزانه 210 میلیون لیتر انواع سوخت به صورت شبانه‌روزی توسط‌ ناوگان‌ به اقصی نقاط کشور حمل می‌شود که عمده جابه‌جایی‌ها به صورت زمینی است.

ویس‌کرمی گفت: در 2-3 سال گذشته این ناوگان تضعیف شده بود اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و افزایش کرایه نفتکش‌ها در بخش جاده‌ای مجددا این ناوگان تقویت شده است. البته امسال تعداد نفتکش‌ها کمتر بود ولی حجم سوخت‌رسانی نسبت به سال قبل افزایش یافته است که نشاندهنده یک برنامه‌ریزی مدون و تلاش‌های همکاران بنده در این ناوگان است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با حمایتی که در دولت سیزدهم از این ناوگان شد در حال حاضر 10500 دستگاه تریلی، 1500 نفتکش 10 چرخ و 1000 دستگاه ناوگان 6 چرخ در این ناوگان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: قصد داریم 4000 دستگاه تریلی به ناوگان کشور اضافه کنیم که 500 دستگاه آن در قالب تفاهم‌نامه امروز اجرایی خواهد شد، استفاده از ظرفیت بانک‌ها برای تامین مالی این طرح یک گام رو به جلو برای حمایت از تولیدکنندگان داخل است.