امیرعبداللهیان دوشنبه میزبان همتای ایرلندی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 315482|22:16 - 1400/11/24
نسخه چاپی
امیرعبداللهیان دوشنبه میزبان همتای ایرلندی
حسین امیرعبداللهیان دوشنبه میزبان «سایمون کاوونی» همتای ایرلندی در تهران خواهد بود.

به گزارش امروله ، به نقل از خبرگزاری فارس، «سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند فردا (دوشنبه) ۲۵ بهمن ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

این دومین دیدار امیرعبداللهیان و همتای ایرلندی است. امیرعبداللهیان و «سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند ۳۱ شهریور ماه در دیداری در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به بحث و بررسی روابط و همکاری‌های دوجانبه، شرایط برجام و همچنین وضعیت افغانستان پرداختند.وزیر خارجه ایرلند در دیدار با امیرعبداللهیان گفت که آخرین مراحل بازگشایی سفارت این کشور در تهران در حال انجام است و افزود: آماده‌ایم تا هر اقدامی برای حفظ و احیای برجام لازم باشد را انجام دهیم.

امروز (یکشنبه) ۲۴ بهمن ماه نیز خانم «ساینا مک گینس» سفیر آکردیته ایرلند در تهران رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران کرد.

کاوونی اسفند ۱۳۹۹ نیز به تهران سفر و با محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وی در آن دیدار گفته بود که سفارت این کشور به تدریج در تهران بازگشایی خواهد شد.

به گزارش فارس، «پکا هاویستو» وزیر خارجه فنلاند نیز دوشنبه هفته گذشته (۱۸ بهمن ماه) در تهران با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد.