فرار مالیاتی گسترده نتیجه عملکرد بانیان وضع موجود است

سرویس: اقتصادیکد خبر: 315504|21:40 - 1400/11/27
نسخه چاپی
فرار مالیاتی گسترده نتیجه عملکرد بانیان وضع موجود است
رئیس کل سازمان امور مالیاتی از اجرای منویات بیانیه گام دوم انقلاب در نظام مالیاتی خبر داد و گفت: فرار مالیاتی گسترده و معوقات سنگین ناشی از عملکرد بانیان وضع موجود است

به گزارش امروله ،داود منظور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: تحول نظام مالیاتی قبل از هر چیز مستلزم تجدید آرایش مدیران این سازمان با رویکرد به کارگیری جوانان نخبه، کاردان و انقلابی است.

 به گفته رئیس کل سازمان امور مالیاتی، اصلاحات مدیریتی در این سازمان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر جوانگرایی و امیدآفرینی در جامعه به سرعت در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در دوره تصدی چهار ماهه خود تاکنون بیش از بیست نفر از مسببان وضع موجود در تهران و استانها از پست های مدیریتی خود در ادارات کل مالیاتی برکنار شده اند.

معاون وزیر اقتصاد افزود: فرارهای مالیاتی گسترده، عدم استیفای حقوق حقه دولت در وصول مالیات، عدم تکریم مودیان، عدم استفاده از درگاه های خدمات الکترونیک مالیاتی، نابسامانی در رسیدگی به پروندههای مالیاتی، بالا بودن مطالبات مالیاتی معوقه، بر زمین ماندن قوانین مالیاتی مهم همچون قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و قانون مالیات بر خانه های لوکس و خانه های خالی از جمله مواردی است که از سوی بانیان وضع موجود بر جا مانده است.

به گزارش فارس در دو ماه اخیر مدیران مالیاتی شهر و استان تهران و سایر نقاط تغییر کردند.