حجت الاسلام زارعی:

شوراهای شهر و روستا باید در جهت تقویت فرهنگ اسلامی حرکت کنند/ هدف کاندیدا خدمت باشد

کد خبر: 5787|17:15 - 1392/02/09
نسخه چاپی
شوراهای شهر و روستا باید در جهت تقویت فرهنگ اسلامی حرکت کنند/ هدف کاندیدا خدمت باشد
پایگاه خبری امروله: امام جمعه صحنه گفت: مهمترین تصمیم گیری شورا در هر شهری را می توان انتخاب شهردار دانست و از طرفی شورا این وظیفه را دارد که سیاست های ساخت و ساز شهر را طوری پیش ببرد که فرهنگ و مذهب اسلامی آنجا تقویت شود.

حجت الاسلام احمد زارعیبا اشاره به روز شورای اسلامی، اظهار داشت: افرادی صلاحیت ورود به شوراها را دارند که  معتقد به قانون اساسی و ولایت فقیه باشند و به عنوان یک پشتیبان از این دو امر مهم حرکت کنند.

امام جمعه صحنه با بیان اینکه شورا یک ابزار مهم برای پیشبرد اهداف نظام است، افزود: مهمترین تصمیم گیری شورا در هر شهری را می توان انتخاب شهردار دانست و از طرفی شورا این وظیفه را دارد که سیاست های ساخت و ساز شهر را طوری پیش ببرد که فرهنگ و مذهب اسلامی آنجا تقویت شود نه اینکه فضای سازی بوجود آورند که با دین همخوانی نداشته باشد.

امام جمعه صحنه در ادامه تصریح کرد: اگر کسی بخواهد در شورا کاندیدا شود باید هدفش خدمت به مردم باشد، به طوری که همانطور که شهید بهشتی گفته است “فرد باید شیفته خدمت باشد نه اینکه تشنه قدرت باشد”.

زارعی در خصوص سوء استفاده برخی افراد سود جو در عرصه شورا گفت: در حال حاضر خیلی ها هستند که با هدف های گوناگونی همچون کسب امتیاز، گرفتن وام، سوء استفاده از اموال دولتی و … می‌خواهند وارد عرصه شورا شوند اما ملت شریف ایران باید با بصیرت بیشتری به انتخاب کاندیداها بپردازند هرچند که خوشبختانه این طور افرادی درسطح استان دیده نشده است.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: شوراها اگر از افراد صالحی تشکیل شود به راحتی می‌تواند به نفع نظام فعالیت کنند و مشکلات مردم را حل کند.

 

مرصاد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد