تولید خودرو متوقف می شود؟

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 5803|17:59 - 1392/02/09
نسخه چاپی
بالاخره پس فراز و نشیب های فراوان بر سر تعیین قیمت خودرو در نهایت رییس شورای رقابت از تعیین متوسط نرخ تورم خودروها خبر داد و گفت: متوسط نرخ تورم خودروها از سوی بانک مرکزی 52.25 درصد تعیین شده و قیمت چهار مدل خودروی پراید، سمند، تیبا و پژو 405 امروز مشخص می‌شود.

 

در همین رابطه محمد رضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو گفت: قیمت هایی که اعلام شده است به نوعی توقف تولید خودرو در کشور است. یعنی به طور رسمی می گویند تولید توقف پیدا کند.

 

او در ادامه توضیحات خود بیان کرد: درست در شرایطی تولید توقف پیدا خواهد کرد که در سالی با نام حماسه اقتصادی قرار داریم. بر این اساس انتظار این است که حماسه اقتصادی به وجود آید نه اینکه تولید متوقف شود.

 

نجفی منش ادامه داد: تصمیم گیری ای که برای تعیین قیمت خودرو گرفته شده دو تا سه ایراد دارد. به طور مثال اینکه باید طبق برنامه پنجم قیمت ها بر اساس قیمت تمام شده باشد. دوم اینکه چیزی که بانک مرکزی اعلام کرده تورم بخشی در فروردین سال 90 به 91، معدل 54 درصد است. این میزان در فروردین 92 نسبت به فروردین سال 91 رقمی معادل 52 درصد است. با توجه به اینکه افزایش قیمت ارز در سال 91 داشتیم یک مقداری درست به نظر نمی آید.

 

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در رابطه با اینکه قیمت خودرو کاهش پیدا خواهد کرد یا خیر گفت:  هر چه قدر قیمت ها را بخواهند کم کنند با ضرر خودرو سازان و قطعه سازان مواجه خواهیم شد. بنابراین متاسفانه باید بگویم کل تولید متوقف خواهد شد. اگر قیمت ها کم شود ضرر و زیان خودرو سازان و قطعه سازان شکل خواهد گرفت.

خبرآنلاین

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد