تنور بازار اجاره بها داغ شد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 5804|18:00 - 1392/02/09
نسخه چاپی

در حال حاضر کمترین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در استان تهران، 2 میلیون و 500 هزار تومان تا 2 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسد.

 

براساس این گزارش؛ متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران بین 5 تا 7 میلیون تومان است، در حالیکه در چند سال گذشته متوسط قیمت بین 2 تا 3 میلیون تومان بود.

 

گزارشات میدانی خبرنگار ما از بازار مسکن، حاکی از آن است که به دلیل نزدیک شدن به فصل نقل و انتقال، بازار خرید و فروش به رکود رفته و بازار اجاره بها داغ شده است.

 

براساس این گزارش؛ بسیاری از اجاره نشین هایی که در چند سال گذشته با 50 میلیون تومان می توانستند واحدی 120 متری در بهترین منطقه تهران را رهن کنند، امروزه با 500 میلیون تومان حتی توان اجاره واحدی 50 متری در منطقه میانه تهران را ندارند.

 

بسیاری از مشاوران املاک تهران، در خصوص بازار مسکن گفته اند‌؛ این روزها خرید و فروش با رکود مواجه شده، به طوری که روزانه حتی 2 واحد هم به فروش نمی رسد.

 

بسیاری از مالکان واحدهای مسکونی به بهانه گران شدن بعد از انتخابات، تمایلی برای فروش واحدهای مسکونی خود ندارند.

 

براساس این گزارش؛ تعدادی از کارشناسان مسکن نیز معتقد هستند که امسال برای بازار مسکن سال بسیار پرتلاطمی است، به طوری که با هجوم نقدینگی ها به سمت بازار مسکن و نزدیک شدن به انتخابات، قیمت های واحدهای مسکونی به صورت نجومی افزایش می یابد.

 

این در حالی است که مسئولان حوزه مسکن از جهش نداشتن قیمت ها و کنترل بازار مسکن با عرضه واحدهای مسکن مهر در هر ماه خبر داده است.

 

از سوی دیگر، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی درباره بازار مسکن معتقد است که بیش از 400 هزار واحد مسکونی خالی در تهران وجود دارد که با اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی، می توان آرامش را بر بازار مسکن حاکم کرد.

 

براساس این گزارش؛ مقداد همتی مشاور وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مالیات بر خانه های خالی پشت درهای مجلس شورای اسلامی مانده است، گفت: تمامی مراحل این طرح، از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی تکمیل شده و در حال حاضر منتظر تصویب آن از سوی مجلس هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، می توان بازار مسکن را کنترل کرد.

 

گفتنی است؛ امروزه در بازار مسکن، اعلام هر رقمی جای تعجب ندارد، شاید در گذشته قیمت هر متر 5 میلیون تومان برای خانه های لوکس و ویلایی بود، اما امروزه متری 5 میلیون تومان تنها برای واحدهای چند سال ساخت در میانه شهر است.

باشگاه خبرنگاران

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد