یک شیوه عجیب سرقت خودرو

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 5815|18:07 - 1392/02/09
نسخه چاپی
به گزارشافکارنیوز، پلیس آگاهی تهران بزرگ، در تعقیب دو سارق کلاهبرداری است که پس از سرقت خودرو، با انتشار اگهی فروش خودرو در روزنامه‎های کثیرالانتشار و با استفاده از اسناد مجعول و یا مسروقه اقدام به فروش آن‌ها به مالباختگان می‌نمایند. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۵ تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات و شناسایی تعدادی از خودروهای مسروقه که با استفاده از اسناد مسروقه و یا مجعول فروخته شده بودند، تعدادی از مالکان اصلی و همچنین خریداران خودرو‌ها شناسایی و در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ حاضر شدند.

در تحقیقات انجام شده از این افراد مشخص شد که فروشندگان خودرو‌ها از طریق انتشار آگهی فروش خودرو در روزنامه قصد فروش خودروهای خود را داشته‌اند که سارقان با آن‌ها تماس گرفته و به شیوه و شگرد خاص اقدام به سرقت خودرو کرده‌اند؛ خریداران خودرو‌ها نیز به قصد خرید خودرو به آگهی روزنامه‌های کثیرالانتشار مراجعه و با توجه به انتشار آگهی فروش با شرایط ویژه و یا قیمت مناسب، با شماره تلفن آگهی تماس گرفته غافل از آنکه فروشنده خودرو سارقانی هستند که با استفاده از اسناد مسروقه و یا مجعول قصد فروش خودروهای مسروقه را دارند.

نحوه سرقت خودرو‌ها

متهمان پرونده پس از شناسایی مالکان خودرو از طریق آگهی روزنامه‌ها و تماس با این افراد ابتدا در یک قرار ملاقات اقدام به بازدید خودرو کرده و در صورتیکه فروشنده، اسناد و مدارک شناسایی و همچنین کلید یدک خودرو را همراه داشته باشد، در یک لحظه و با استفاده از غفلت وی اقدام به سرقت کلید یدک خودرو کرده‌اند؛ متهمان پس از سرقت کلید یدک و جدا شدن از فروشنده خودرو، به تعقیب خودرو پرداخته و پس از پیاده شدن صاحب خودرو از ماشین، خودرو را سرقت و به سرعت متواری شده‌اند.

نحوه فروش خودرو‌ها

متهمان پرونده پس از سرقت خودرو بلافاصله اقدام به دادن آگهی فروش خودرو در روزنامه‌های کثیرالانتشار و با شرایط ویژه و قیمت مناسب کرده، اقدام به فروش خودرو به مالباختگان کرده‌اند.

یکی از مالباختگان در خصوص نحوه خرید خودرو مسروقه به کارآگاهان گفت: «از طریق آگهی نیازمندی یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار قصد خرید یک دستگاه خودرو سواری داشتم که متوجه آگهی فروش یک دستگاه خودرو سواری با قیمت مناسب و شرایط نقد و اقساط و با سند اول شدم؛ پس از تماس با شماره آگهی و بازدید خودرو و توافق بر سر قیمت، قسمتی از پول خرید خودرو را پرداخت و آنرا تحویل گرفتم و با فروشنده خودرو قرار گذاشتم تا مابقی پول خودرو را نیز در زمان تنظیم سند و تعویض پلاک پرداخت کنم اما پس از آن دیگر شماره مذکور پاسخگوی تماس‌های من نبود».

شناسایی تصاویر متهمان

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با شناسایی تعدادی از شعبات بانکی سطح شهر تهران که متهمان در آن‌ها اقدام به نقد کردن چک‌های متعلق به خریداران کرده بودند به بررسی تصاویر دور بین‌های مداربسته بانکی پرداخته و با شناسایی تصاویر متهمان، هر دو گروه شکات پرونده (فروشندگان و خریداران خودرو‌ها) موفق به شناسایی متهمان شدند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: «با توجه به تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی و شناسایی هر دو متهم از سوی شکات پرونده، دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی بازپرس محترم شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۵ تهران صادر شده است لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی هویت متهمان شدند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت، محل سکونت و دیگر اطلاعات قابل بهره برداری در خصوص متهمان تحت تعقیب را از طریق شماره تماس‌های ۶۳۹۵۷۷۶۰ و ۶۳۹۵۷۷۶۱ در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند. همچنین از دیگر شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی تصویر مته‌مان شدند نیز دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند».

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد