حسینیان: مواضع هاشمی، بازی پیچیده سیاسی کارگزاران است/ترقی:۶۰درصد رأی منفی به هاشمی در نظرسنجی هاست/ نماینده یزد: ورود هاشمی به انتخابات بازگشت به عقب است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 5820|18:29 - 1392/02/09
نسخه چاپی
ر
وح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی قطعی نبودن عدم حضورش در انتخابات، گفت: این حرف‌ها و اظهارنظرهای آقای هاشمی یک بازی پیچیده سیاسی است که از سوی حزب کارگزاران طراحی شده است.
وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی در انتخابات کاندیدا نخواهد شد، افزود: هاشمی رفسنجانی در یک بازی سیاسی‌ تلاش دارند در صحنه باشد تا حسن روحانی به عنوان نامزد مورد حمایتش در انتخابات را حمایت کند.
حسینیان با بیان اینکه شکست هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره نهم باید برای ایشان تجربه باشد، تصریح کرد: از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره نهم تاکنون اتفاق خاصی که رای آقای هاشمی را بیشتر کند، رخ نداده است و بنابر این بعید می‌دانم به ایشان اقبال شود.
وی با بیان اینکه کشور به رئیس‌جمهور جوان و با نشاط نیاز دارد، اظهار داشت: دوران پیری و هشتاد سالگی دوران بازنشستگی، عزلت، بازگشت به سوی خدا و توبه از گذشته‌هاست و بعید است فردی در این دوران بتواند برای امور اجرایی کشور موثر باشد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته، بالای 60 درصد رأی منفی به هاشمی نشان می‌دهد که شرایط، شرایط مناسبی برای ورود و بازگشت این شخصیت‌ها در بین مردم نیست.
 حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره ورود هاشمی‌رفسنجانی در آستانه 80 سالگی به انتخابات ریاست‌جمهوری اظهارداشت: انتخابات در کشور نشان داده کسانی که دو دوره مسئولیت اجرایی سطح بالا در کشور داشته‌اند خود را در معرض رای مردم قرار دهد، طبیعتا مردم اقبال مناسبی به او نشان نمی‌دهند و این تجربه را هاشمی در گذشته داشته است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه تصریح‌کرد: با توجه به نظرسنجی که در کشور صورت گرفته بالای 60 درصد رای منفی به هاشمی نشان می‌دهد که شرایط، شرایط مناسبی برای ورود و بازگشت این شخصیت‌ها در بین مردم نیست؛ از این رو به مصلحت آنها است که میدان را برای گردش نخبگان در کشور باز بگذارند و همدلی خود را با مسئولان منتخب مردم بیشتر کنند.
محمدصالح جوکار نماینده یزد و صدوق هم با اشاره به فضاسازی‌ها برای ورود مجدد هاشمی به عرصه انتخابات با بیان اینکه امروز کشور به مدیری کارآمد نیاز دارد افزود: مدیریت کشور امروزه باید به دست فردی پرتوانی سپرده شود که با سرعت کار قوه مجریه را به پیش ببرد و مسیر تحقق چشم‌انداز 20 ساله را طی کند، بدیهی است در چنین شرایطی فردی که دارای سن بالا و توان جسمی کم است، نمی‌تواند به خوبی به وظایف مدیریتی خود در رأس قوه مجریه عمل کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: انتخاب مجدد کسی که در یک دوره 8 ساله ریاست‌جمهوری کشور را بر عهده داشته، در واقع بازگشت به عقب است و امروزه اداره کشور باید به دست افراد کارآمد، پرتوان و تحول‌خواه سپرده شود.
نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاندیداتوری هاشمی در انتخابات​های گذشته خاطرنشان کرد: عدم اقبال عمومی از هاشمی در انتخاباتهای قبلی در واقع به دلیل تخریب وی از سوی اصلاح‌طلبان و تندروانی که در این جبهه بودند، صورت گرفت و کسانی که امروز دم از آمدن هاشمی می‌زنند آن روز به شدت به تخریب هاشمی می‌پرداختند و تنها عاملی که هاشمی را از آن ورطه نجات داد حمایتهای مقام معظم رهبری از وی بود.ورود هاشمی به عرصه انتخابات یک بازی تبلیغاتی است و چنانچه این مسأله اتفاق بیفتد نتیجه مثبتی برای وی به همراه نخواهد داشت.