سپاه بدون توجه به جوسازی های رسانه ای دشمن به مأموریت قانونی خود می پردازد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 8052|18:09 - 1392/02/16
نسخه چاپی

گزارشخبرگزاری فارسبه نقل از روابط عمومی سپاه، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چارچوب مأموریت‌های خطیر قانونی خود در عرصه‌های پاسداری از انقلاب اسلامی کماکان بدون توجه به جوسازی‌ها و سناریوهای رسانه‌ای دشمن و جبهه ضد انقلاب و دنباله‌روهای داخلی آن، همانند دوران حیات حضرت امام( ره)، پیگیری منویات ولایت فقیه و مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا را وظیفه قانونی، شرعی و انقلابی خود می‌داند.

وی افزود: برخی رسانه‌ها، اشخاص و جریان های معاند و ضد انقلاب خارج نشین تحت سناریو و راهبری رسانه های غربی صهیونیستی در صددند با تمسک به دروغ، تهمت و ابهام آفرینی پیرامون اقدامات سپاه، کارکردهای قانونی این نهاد ارزشی و مردمی را در منظر افکار عمومی وارونه و برای کسب قدرت و منافع شخصی و سازمانی معرفی کنند.

شریف با بیان اینکه ملت رشید و فهیم ایران اسلامی طی 34 سال گذشته با هوشمندی و حمایت از فرزندان خود در سپاه پاسخ قاطع و معناداری به دشمن داده است، تصریح کرد: بی تردید دشمن در ترفند جدید تبلیغاتی خود چیزی جز شکست و خفت را عاید خود نخواهد کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، انتخابات آینده ریاست جمهوری را مظهر حماسه سیاسی ملت ایران در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیف کرد و با انتقاد از برخی تلاش های جهت دار توسط اشخاص و جناح های سیاسی مبنی بر حمایت سپاه از کاندیدایی خاص، خاطرنشان کرد: به رغم تذکرات قبلی، همچنان تعدادی از رسانه‌ها اصرار دارند هرگونه اظهار نظر افرادی که به گونه‌ای انتساب به سپاه دارند را موضع این نهاد معرفی کنند. در حالی که همان گونه که گفته شده است مواضع و دیدگاه‌های رسمی سپاه توسط روابط عمومی کل سپاه اعلام می شود.

وی با بیان اینکه سپاه برای اعلام و انعکاس نظرات و مواضع خود از ظرفیت‌ها و فرصت‌های رسانه‌ای موجود در کشور استفاده می‌برد، اظهار داشت: سایت خبری سپاه نیوز تنها مرجع رسمی خبری سپاه و منعکس کننده مواضع و دیدگاه‌های این نهاد پیرامون مسائل مختلف داخلی و خارجی است و برغم برخی برداشت‌ها در واقع ما فاقد روزنامه و خبرگزاری اختصاصی هستیم.

شریف با تأکید براینکه اگر روزی سپاه نیاز به روزنامه و خبرگزاری رسمی داشته باشد با صراحت آن را اعلام خواهد کرد، افزود: از رسانه ها و ارباب جراید انتظار است به این موضوع توجه ویژه داشته باشند که اظهار نظر برخی عزیزان که قبلا در کسوت پاسداری در سپاه و یا دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی داشته اند و امروز دیگر در سپاه نبوده و در خارج از این نهاد فعالیت دارند، دیدگاه سپاه نبوده و از موضع شخصیت حقیقی مطرح می شود و خود آنها مسئول اظهاراتشان هستند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه اظهار امیدواری کرد رسانه‌ها از به کاربردن عناوینی چون «از فرماندهان دفاع مقدس» یا «مشاورین فرماندهان یا مسئولین سپاه» برای این عزیزان پرهیز و به ذکر عناوین حقیقی آنان بسنده کنند تا اظهارات‌شان تداعی کننده مواضع رسمی فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه در سپاه نشود.

شریف با توصیه به رسانه ها مبنی بر دقت بیشتر در معرفی و انتساب برخی مجموعه‌ها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله قرارگاه عمار با صراحت گفت: در مجموعه سپاه قرارگاهی به نام قرارگاه عمار نداریم.

سخنگوی سپاه در پایان با اشاره به اهمیت انتخابات آینده ریاست جمهوری و تأکید بر اینکه ملت ایران با حضور گسترده، پرشور و حماسی خود در 24 خردادماه حماسه سیاسی عظیم و ماندگاری را در تاریخ رقم خواهد زد، تأکید کرد: بار دیگر رسما اعلام می کنیم سپاه به مانند گذشته در چارچوب وظایف قانونی و وصایای حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری هیچ گونه دخالتی در انتخابات و یا حمایت از کاندیدی خاص نخواهد داشت و تلاش و ظرفیت خود را برای کمک به تأمین امنیت برگزاری انتخابات و تشویق مردم به حضور حداکثری و پرشور به کار خواهد گرفت، چرا که برگزاری انتخابات گسترده و حداکثری تهدیدات دشمن را به فرصتی مجدد برای تداوم راه امام (ره) و شهیدان گرانقدر و پیشبرد اهداف و آرمان های بلند انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خامنه‌ای عزیز تبدیل خواهد کرد.