ساخت ۵ فرودگاه جدید در کشور

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 8243|23:24 - 1392/02/16
نسخه چاپی
رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاه های کشور از ساخت ۵ فرودگاه جدید در تربت حیدریه، گناباد، سقز، بروجرد و ماکو خبر داد و گفت: فرودگاه ماکو به دنبال اخذ مجوز شروع کار است.

به گزارش مهر، محمود رسولی نژاد از پيوستن ۵ فرودگاه جديد به مجموع فرودگاه‌هاي كشور خبر داد و گفت: عمليات احداث ۴ فرودگاه در حال اجرا است و یک فرودگاه نیز به دنبال اخذ مجوز است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: فرودگاه مدرس در تربت حیدریه، فرودگاه گناباد در گناباد، فرودگاه سقز در کردستان و فرودگاه ولیعصر در نزدیکی بروجرد چهار فرودگاهی هستند که بخشی از عملیات احداث و اقدامات اولیه در آنها صورت گرفته است.

وی در ادامه به تشریح وضعیت فرودگاه‌های در حال احداث پرداخت و گفت: باند فرودگاه گناباد با استفاده از اعتبارات مهر ماندگار آماده و در حال فعالیت است. به گفته رسولی‌نژاد، زیرساخت‌های باند فرودگاه مدرس در تربت‌حیدریه نیز آماده شده و تاکنون ۶۰ میلیارد ریال هزینه دربرداشته است و در صورت تزریق اعتبارات پیشرفت خوبی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها همچنین در خصوص وضعیت فرودگاه سقز گفت: این فرودگاه با نظارت اداره‌ کل راه‌ و شهرسازی استان کردستان احداث می‌شود و هم‌ اکنون باند آن آماده است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۴ مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. رسولی نژاد در خصوص فرودگاه ولی‌عصر بروجرد نیز اظهار داشت: سایت‌ یابی این فرودگاه در مسیر بروجرد به ملایر انجام شده و در حال حاضر تملک اراضی و خریداری زمین‌های آن در حال انجام است.

به گفته وی، فرودگاه ماکو نیز به دنبال اخذ مجوز‌های لازم برای احداث و شروع کار است. یادآور می‌شود؛ چندی پیش آئین‌نامه‌ ای به تصویب دولت رسید که ضوابط تاسیس فرودگاه جدید را مشخص می‌کند. این آئین‌نامه که پروسه‌ کسب مجوز و ساخت فرودگاه جدید را مستند کرده با همکاری سازمان‌ هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور تدوین و در هیئت دولت تصویب شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به درخواست‌های متعدد از نقاط مختلف کشور برای ساخت فرودگاه، همجواری فرودگاه‌های دیگر و فاصله‌ کم آنها از یکدیگر را یکی از دلایل عدم پذیرش درخواست‌ها برشمرد و گفت: مسائل امنیتی و عدم توجیه اقتصادی باعث می‌شود تمام درخواست‌ها برای تاسیس فرودگاه تایید نشود.

عضویت شرکت فرودگاه ها در کانزو
در خبر دیگری، شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد به عضویت قطعي سازمان بين‌المللي ارائه‌ دهندگان سرويس ناوبري هوايي (كانزو) درآمده است. با عضويت در کانزو شركت فرودگاه‌ها مي‌تواند در روند تصميم‌گيري و تبيين سياست‌هاي فعلي و آينده مديريت ترافيک هوايي (ATM) و مسائل مربوط به ناوبري هوايي در سطح منطقه‌یي و جهاني مشاركت موثر داشته باشد.

با مشاركت فعال در سياستگذاري‌هاي منطقه‌یي اين سازمان مي‌توان به رشد و تقويت جريان پروازي عبوري از فضاي كشور اميدوار بود. گفتنی است، در حال حاضر مشخصات و معرفي شركت فرودگاه‌هاي كشور به عنوان يكي از بزرگترين شركت‌هاي ارائه‌ دهنده سرويس ناوبري هوايي و مديريت ترافيک هوايي (ATM) در منطقة آسيا اقيانوسيه و به عنوان يكي از اعضاي اصلي اين سازمان بين‌المللي روی وب سايت www.Canso.org قابل مشاهده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد