چیدمان اتاق نشیمن با 22 مرحله

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 15464|23:08 - 1392/03/06
نسخه چاپی
 به گزارشگروه بازار باشگاه خبرنگاران، اتاق نشیمن همیشه پر از وسایل موردنیاز اعضای خانواده است. از وسایل پذیرایی چند کاره گرفته تا وسایل ذخیره همه در این فضا جمع هستند. بنابراین، تصمیم گرفتیم برای چیدمان بهتر و استفاده بهینه تر از این فضا ایده هایی به شما بدهیم.


 
1. استراحت و سرگرمی

وقتی اتاق همه وسایل لازم را داشته باشد، اعضای خانواده با خوشحالی و علاقه بیشتری دور هم جمع می شوند و می توانند در کنار استراحت با یکدیگر بازی هم کنند. مبلمان راحتی فقط برای نشستن نیست و می توان یک بالش گذاشت و از آنها برای لم دادن و استراحت نیز استفاده کرد. بنابراین، بهتر است مبلمانی که برای نشیمن استفاده می کنید راحت و بزرگ باشد. 




 
2. زیبایی داخلی

در اتاق نشیمن فضایی برای سرگرمی یا فعالیتی ایجاد کنید که همه اعضای خانواده از آن لذت ببرند. برای این منظور می توانید کمد یا کابینتی در اتاق قرار دهید و داخل آن را از انواع وسایل بازی و سرگرمی همه اعضای خانواده پر کنید. اگر برای هر کدام برچسبی تعیین کنید، می توانید به راحتی متوجه شوید چه چیزی کجا قرار دارد. در این کابینت می توانید وسایل بازی کودکان را نیز بگذارید.




 
3. کودک‌محور

برای کودکان می توانید کیسه یا کیف های مربعی پارچه ای بدون در تهیه کنید تا وسایل خود را داخل آنها بریزند. برای راحتی جابه جایی نیز بهتر است دسته هایی در دو طرف آن تعبیه کنید.




 
4. مبلمان  کاربردی

برای اینکه استفاده بهینه ای از فضای اتاق نشیمن داشته باشید بهتر است مبلمان و وسایلی انتخاب کنید که چند کاره باشند. به طور مثال، کنسول هایی برای کنار مبل انتخاب کنید که پایه بلند هستند تا بتوانید زیر آن سبدهایی برای ریختن خرده ریزه های اتاق استفاده کنید. روی میز هم می توانید وسایل دیگری قرار دهید.




 
5. سینی هوشمند

سینی های چوبی یا حصیری لبه دار را می توان از فروشگاه ها تهیه و از آنها برای جمع آوری وسایل کوچکی همچون کلید یا عینک استفاده کرد. حتی می توانید انواع دفترچه یادداشت های کوچک، مداد و خودکار و موبایل خود را داخل این سینی قرار داد.




 
6. انباری شیک

کمدهای جادار و زیبایی را در میز و مبل فروشی ها می توان پیدا کرد که گزینه های مناسبی برای انبار وسایل اضافه هستند. داخل کشو و درهای این کمد می توانید انواع وسایل موردنیاز برای اتاق نشیمن را جای دهید تا همیشه دم دست و در اختیار باشند. حتی در بالای کمد هم می توانید سبدهای بزرگ و زیبایی بگذارید تا علاوه بر زیبایی بیشتر فضای بیشتری هم برای انبار وسایل داشته باشید.




 
7. مرکز رسانه

اگر میز تلویزیون شما کشو دارد می توانید آنها را به مرکز رسانه تبدیل کنید و انواع سی‌دی، دی‌وی‌دی و فیلم و بازی های خود را به طور مرتب و دسته بندی شده در آنها قرار دهید. از کشوی کمد دیگری که در اتاق نشیمن هست نیز می توان همین استفاده را برد. مهم این است آنها را مرتب بچینید و با برچسبی روی لبه های کشو، انواع مختلف آنها را از هم جدا کنید.




 
8. اتاق نشیمن ترکیبی

از فضای اتاق نشیمن می توان به طور هوشمندانه ای استفاده کرد تا علاوه بر زیبایی، فضای کافی هم برای ذخیره و جای دادن وسایل اضافه داشته باشد. خانه هایی که کوچک هستند و اتاق نشیمن و ناهارخوری در کنار هم در یک فضای کوچک قرار دارند را می توان با کمی سلیقه و بهره گرفتن از طبیعت، زیبا و کاربردی کرد.




 
9. استفاده از فضا

در خانه های کوچک می توانید فضای بین نشیمن و ناهارخوری را به دفترکار کوچکی برای خود تبدیل کنید. برای این منظور فقط باید یک میز تحریر بلند و صندلی چرخدار داشته باشید تا کاملا فضای کار را تداعی کند. برای قرار دادن کاغذها و کتاب های خود نیز می توانید در بالای میز چند طبقه نصب کنید و وسایل را روی آنها قرار دهید.




 
10. دفتر کار خانگی

وقتی روی زمین فضای کافی ندارید از دیوارها بهره بگیرید. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم در بالای میز کار خود طبقه هایی نصب و روی آن وسایل خود را قرار دهید. برای زیبایی فضا بد نیست چند عنصر دکوری نیز در میان زونکن ها بگذارید.




 
11. آشپزخانه اُپن

در آپارتمان های کوچک اصولا فضای ناهارخوری، نشیمن و آشپزخانه همه در کنار هم هستند. برای اینکه فضای بیشتری برای ذخیره داشته باشید می توانید در فاصله بین این فضاها کمدی بلند قرار دهید که بالای آن در شیشه ای دارد و  می توان انواع ظروف و وسایل تزیینی را در بالا و ظروف دیگر را در قسمت پایین قرار داد.  




 
12. گنجه شیک

با قرار دادن گنجه شیکی در پشت مبلمات می توان ورودی را از اتاق نشیمن جدا کرد. این گنجه ها اصولا متشکل از کشو و جای ذخیره هستند و می توان انواع وسایل بازی یا ظروف را داخل آن قرار داد.




 
13. رختکن شیک و زیبا

لباس هایی که برای بیرون استفاده می کنید را دم دست آویزان کنید. به طور مثال، می توانید بخشی از اتاق نشیمن را به این منظور اختصاص دهید. برای زیبایی می توانید کاناپه ای به دیوار بچسبانید، بالای آن چوب رختی آویزان کنید و در کنارش قفسه یا کمدی نصب کنید تا بتوان وسایل مختلف را در آن جمع کرد. در زیر کاناپه نیز می توانید سبدهای بزرگی قرار دهید تا وسایل مختلف یا کفش های خود را داخل آنها بریزید.




 
14. ایستگاه شارژ

در ورودی خانه می توانید محلی برای شارژ گوشی و آی‌پاد تعبیه کنید تا همیشه در دسترس باشند. می توانید داک های مجزایی را با نام اعضای خانواده در آنجا قرار دهید تا نمای جالبی هم داشته باشد. 




 
15. حفظ تقارن

کمدها، کوسن ها و دیگر وسایل خانه را تا حد امکان متقارن با هم بچینید. از آنجا که اتاق نشیمن شدیدا مستعد به هم ریختگی است بهتر است در چیدمان آن نهایت دقت را به کار ببرید تا کمترین شلوغی را داشته باشد.




 
16. گالری هنری داخلی

از کتابخانه یا طبقه های دیواری برای نمایش آثار هنری، مجموعه های زیبا یا عکس استفاده کنید. در کنار کتاب هایی که در کتابخانه چیده اید می توانید قاب عکس زیبایی نیز قرار دهید تا نوعی پر بودن و زیبایی را در کنار هم داشته باشد. 




 
17. پتوی مسافرتی

در روزهای سرد زمستان یا هنگام تماشای فیلم دوست دارید پتوی نازک و کوچکی را روی پای خود بیندازید، برای این منظور بهتر است فضایی را در اتاق نشیمن برای قرار دادن این پتوهای مسافرتی تعبیه کنید. این فضا می تواند کشو، گنجه یا سبدی در کنار مبل ها باشد.




 
18. وسایل کودکان

برای جمع آوری سریع و بی دردسر اسباب بازی ها و وسایل فرزند خود از اتاق نشیمن می توانید سبدهای دسته دار و شیکی در کنار مبل قرار دهید. از این سبدها می توان برای جمع آوری مجله و روزنامه ها نیز استفاده کرد. 




 
19. مکان های ساختنی

در اتاق های بزرگ و جادار بسیار مهم است که برای همه فضاها تعریف خاصی داشته باشید. به طور مثال، می توانید کابینتی بین فضای نشیمن و ناهارخوری قرار دهید یا تلویزیون را در این فاصله قرار دهید و این فضاها را از هم جدا کنید. 




 
20. میز کامپیوتر

ایجاد یک دفترکار کوچک در گوشه ای از اتاق ناهارخوری بهترین فضا برای انجام کارها یا فعالیت های کامپیوتری است.




 
21. مرکز ارتباطات

در کنار میز کار می توان کابینت یا کمدی تعبیه کرد و همه نامه ها، یادداشت های مهم و ... را در آن قرار داد. دیوار پشت آن را نیز می توان به محلی برای چسباندن کاغذهای یادآوری کننده تبدیل کنید.




 
22. عناصر لازم کاری

اگر میز کار شما فضای ذخیره زیادی داشته باشد دیگر کاغذها روی هم روی میز انباشته نمی شوند. برای این منظور بهتر است کشویی زیر میز قرار دهید و کاغذها را در پرونده های مجزا و لیبل‌دار درون آن قرار دهید. برگه های مربوط به اعضای خانواده، قبض های پرداخت شده و ... را نیز می توان در این پرونده ها و کشو جای داد.