امروله گزارش می دهد(2)

مرگ تدریجی ریه های تنفسی شهرستان صحنه / روند خشک شدن باغات شهر صحنه ادامه دارد

سرویس: شهرستانکد خبر: 286172|16:10 - 1394/04/30
نسخه چاپی
مرگ تدریجی ریه های تنفسی شهرستان صحنه / روند خشک شدن باغات شهر صحنه ادامه دارد
پایگاه خبری امروله : کمبود گیاهان، بی مهری، تخریب و نابودی درختان به ویژه در دوره زندگی ماشینی کنونی، به یکی از چالش های مهم شهر صحنه تبدیل شده است بگونه ای که روند خشکی باغات و درختان از ابتدای امسال تا کنون روند روبه افزایشی را داشته است.

به گزارش امروله : دین مبین اسلام مردم را به تماشای گیاهان سرسبز دعوت کرده است و کاشت درخت را نوعی صدقه معرفی می‌کند و همچنین نقش بسیار مهم درختان و گیاهان در زندگی بشر بر هیچکس پوشیده نیست.

 

جذب پرتو های مادون قرمز و ماوراء بنفش،  جذب گرد و غبار، توليد اكسيژن، تعديل و تلطیف آب و هوا، موثر در كاهش آلودگي صدا، بهبود کیفیت آب و خاک و هوا، تعادل دمای محیط، حفاظت از خاک و تأمین بخشی از مواد غذایی مورد نیاز انسان، اندکی از سودمندی‌های فراوان آنها است.

 

کمبود گیاهان، بی مهری، تخریب و نابودی درختان به ویژه در دوره زندگی ماشینی کنونی، به یکی از چالش های مهم شهر صحنه تبدیل شده است بگونه ای که روند خشکی باغات و درختان از ابتدای امسال تا کنون روند روبه افزایشی را داشته است.

 

 

 

 

 

هر روز شاهد از بین رفتن بخشی از باغات صحنه هستیم

 

یک فعال محیط زیست در صحنه در گفتگو با امروله عنوان کرد : متاسفانه هر روز شاهد از بین رفتن بخشی از باغات صحنه هستیم بگونه ای که می توان هر هفته مرگ بسیاری از درختان را در شهر مشاهده کرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش مسئولین برای مقابله با این بحران محیطی کافی نبوده تاکید کرد : از مسئولین مربوط انتظار می رود با جریمه های سنگین مقابل این گونه اقدامات افراد سودجو قرار بگیرد.

 

مرادی در پایان گفت : طبق روندی که تاکنون پیش رفته است اگر ادامه داشته باشد بی شک صحنه ، اکثر باغات خود را از دست می دهد.

 

 

 

 

 

قطع و خشک کردن برخی درختان عمدی است

 

یک شهروند صحنه ای در ادامه این گفتگو ها با امروله عنوان کرد :  برخی از باغات مرکز شهر صحنه مثل باغ خیابان نیروی انتظامی ، جنب دادگستری ، خیابان اداره آموزش و پرورش و ... کلا رها شده اند و علاوه بر این درختان این باغ ها کاملا خشک شده است چهره شهر را خراب کردند اند.

 

وی ادامه داد : این محل ها علاوه بر اینکه چهره شهر را خدشه دار کرده اند محلی برای تجمع معتادان و حیوانات ولگرد تبدیل شده است.

 

علی محبی خاطر نشان کرد : متاسفانه خشکی باغات بخصوص در مسیر سراب دربند از سوی باغداران عمدی است که به خیال خودشان بعد از خشک شدن آن بتوانند زمین را تغییر کاربری دهند و ویلا سازی کنند.

 

 

 

 

 

با هرگونه تخلف و قطع درختان غیر مجاز در شهر برخورد قانونی می شود

 

" کیومرث اسدی "  در گفتگو با امروله با اشاره به اینکه احیای باغات قدیمی صحنه در اولویت اصلی شهرداری قرار دارد، اظهار کرد: با سياست‌ها، طرح‌ها و برنامه‌هاي اجرايي مديريت شهري صحنه  در حوزه فضاي سبز به دنبال احیاء باغات سطح شهر هستیم.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه خشک سالی و کمبود آبهای سطحی یکی از عوامل خشک شدن درختان و برخی از باغات می باشند تاکید کرد : شهرداری صحنه برای جلوگیری از بحران خشک شدن درختان برنامه های خاصی را در نظر گرفته است.

 
 

اسدی اشاره ای به اجرای لایحه قانون حفظ و گسترش فضای سبز و آئین نامه داشت و عنوان کرد: این لایحه مرهمی است بر تجدید خاطره سبز شهر که شهروندانش را نسبت به همیاری و همکاری با متولیان امر دلگرم تر می کند.

 

 

شهردار صحنه در پایان گفت: با افراد سودجو و فرصت طلبی که به خشک و قطع کردن درختان به صورت عمدی می پردازند برخورد قانونی خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد