اجلاس شورای وزیران خارجه اکو در تهران برگزار می شود

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 89520|12:42 - 1392/08/28
نسخه چاپی

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرضیه افخم در نشست هفتگی خود با خبرنگاران تصریح کرد: در طی این اجلاس سه روزه وزرای خارجه کشورهای عضو با شروع دهه سوم فعالیت خود در ابعاد همکاری‌ها را بررسی خواهند کرد. در طی این اجلاس ریاست منطقه‌ای اکو به مدت یک سال بر عهده ایران قرار خواهد گرفت. ما امیدواریم که این سازمان بتواند فعالیت‌های خود را در ابعاد مختلف بیش از گذشته ادامه دهد.

 

وی هم‌چنین با اشاره به سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به ژنو برای برگزاری مذاکرات هسته‌یی ژنو 3، اظهار کرد: وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه انجام دور جدید مذاکرات ایران و گروه 3+3 در مسیر ژنو توقفی در رم خواهد داشت و طی آن با همتای ایتالیایی خود دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: این دیدار در چارچوب مشورت‌های سیاسی انجام می‌شود که ابعاد مناسبات دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مساله سوریه و مذاکرات ایران با گروه 3+3 مورد تبادل نظر و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. مقامات ایتالیایی نسبت به روابط دوجانبه با ایران و نقش جمهوری اسلامی در منطقه دیدگاه واقع‌بینانه‌ای دارند. ما هم بر اساس منافع ملی و احترام متقابل اهمیت خاصی به گسترش مناسبات با ایتالیا داریم.