تمریناتی برای کاهش وزن

کد خبر: 300117|12:46 - 1396/05/01
نسخه چاپی
 تمریناتی برای کاهش وزن

به گزارشامروله، بسیاری از خانم ها برای کسب تناسب اندام به وزنه متوسل می‌شوند. اگرچه این یک حرکت زیرکانه است. اما به همان تعداد که دست به دمبل می‌برند، افرادی نیز از کار کردن با دمبل اجتناب می‌کنند. برخی فکر می‌کنند که وزنه زدن اندام آنها را حجیم می‌کند که درست نیست- و برخی دیگر نیز بر این باورند که کار با وزنه تاثیر چندانی در کاهش وزن آنها ندارد. اما حقیقت چیست؟ تمرینات قدرتی قطعاً به شما در کاهش وزن کمک خواهد کرد و بخش جدایی ناپذیر دستیابی به تناسب اندام و جای گرفتن در ماشینی است که همیشه در آرزویش بوده‌اید. مکانیزم کار چگونه است؟ باید چکار کرد؟ انتظار چه چیزی را باید داشت؟ وای! چقدر سوال پیش رو دارید! جوابها پیش ماست.

 

عضلات بیشتر یک موهبت هستند 

آیا این عبارت را شنیده‌اید که «هرچه عضلات شما بیشتر باشد، چربی بیشتری خواهید سوزاند»؟ نه؟ اشکالی ندارد، به ما اعتماد کنید وقتی می‌گوییم قطعا همین گونه است. بیایید نگاهی به علم بیاندازیم : بدن انرژی (کالری) را تنها صرف نگهداری عضلات می‌کند، و هرچه عضلات شما بیشتر باشد، بدن به انرژی بیشتری برای حفظ آنها نیاز دارد. این برای شما به چه معناست؟ تنها داشتن عضله کالری می‌سوزاند، و داشتن عضلات بیشتر به معنای سوختن کالری بیشتر است. ممکن است تا حالا به این فکر نکرده باشید که دارید مقدار قابل توجهی انرژی مصرف می‌کنید و تنها از راه ساخت عضله مقدار زیادی کالری از دست می‌دهید. اما تنها همین نکته برای ایجاد تغییری چشمگیر کافیست و بسیاری از مطالعات آن را تایید کرده‌اند.

 

اگر فکر می‌کنید که تنها زمانی که از این عضلات جدید استفاده می‌کنید، کالری می‌سوازنید، سخت در اشتباهید. شما زمانی که خوابیده اید، برای حفظ عضلات خود کالری می‌سوزانید. به زبان ساده، عضله سازی می‌تواند متابولیسم زمان استراحت را افزایش دهد.

 

به مقیاس‌ها اعتماد نکنید 

اول از همه، باید یک حقیقت ساده را بدانید : تمرینات قدرتی باعث افزایش وزن می‌شوند. قبل از اینکه بترسید اجازه بدهید توضیح بدهم. وزن یک واژه مبهم است که عموماً برای توصیف اینکه فرد چند کیلو وزن دارد استفاده می‌شود و غالبا ارتباط کمی با سلامتی یا سطوح تناسب اندام دارد.

 

اگر ۳ کیلو عضله و ۳ کیلو چربی را در یک سطل بگذارید و آنها را با هم مقایسه کنید، چربی فضای بیشتری را اشغال خواهد کرد، درحالیکه عضله جای بسیار کمی می گیرد؛ این درحالیست که وزن آنها دقیقاً با هم برابر است. دلیل این امر آنست که سلولهای چربی بزرگ، سبک، و کرکی هستند، در حالیکه فیبرهای عضله کوچک و بسیار متراکمند.

 

چگونه از تمرینات قدرتی در جهت کاهش وزن استفاده کنیم 

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، ترکیبی از تمرینات قدرتی ( وزنه ) و قلبی- عروقی ( کاردیو Cardio ) بهترین برنامه است. درست است، تنها نباید به تمرینات قلبی – عروقی اکتفا کرد و در عین حال لزومی ندارد به دفعات نامتناهی از تردمیل استفاده کنید. در صورت ترکیب تمرینات قدرتی و قلبی – عروقی با هم، باید تمرینات قلبی – عروقی یا همان کاردیو را بعد از تمرینات قدرتی انجام دهید. چرا؟ ابتدا تمرینات قدرتی را انجام دهید؛ چراکه تمرینات کاردیو انرژی بدن را خالی می‌کند و شما را در معرض آسیب قرار می‌دهد. به ویژه زمانیکه درصدد بلند کردن وزنه‌های سنگین‌تر هستید. اگر نمی‌توانید تمرینات قدرتی و کاردیو را با هم انجام دهید، تمرینات کاردیو را به روزهای تعطیل موکول کنید.

 

تمرینات قدرتی را چند وقت به چند وقت باید انجام داد؟ 

تمرینات قدرتی را سه یا چهار بار در هفته انجام دهید. نباید آنها را نزدیک به هم انجام داد، به ویژه اگر یک روتین تمرینی کامل دارید همیشه یک روز را به خود استراحت بدهید تا عضلات ریکاوری شده و رشد کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد