چرا رژیم گرفتن شما را لاغر نمی‌کند؟

کد خبر: 307708|10:47 - 1398/02/21
نسخه چاپی
چرا رژیم گرفتن شما را لاغر نمی‌کند؟

به گزارشامروله، اگر این مقاله را می‌خوانید، احتمالا از جمله کسانی هستید که از خوردن خوراکی‌هایی که وسوسه‌تان می‌کند صرف نظر می‌کنید، اما هیچ نتیجه‌ای در چربی سوزی نمی‌بینید. اگر تا به الان رژیم یا برنامه غذایی خاصی پیش گرفتید اما نتیجه دلخواهتان را نگرفتید، وقت آن است که نگاهی دقیق‌تر به رویکرد خود داشته باشید. فراموش نکنید مسائل کوچکی که در امتداد مسیر حرکت برای‌تان پیش می‌آیند، ممکن است به مشکلات بزرگی تبدیل شوند که شما را از مسیر منحرف کنند. در این مقاله می‌خواهیم درباره دلایلی که باعث می‌شود شما با وجود رژیم گرفتن چربی نسوزانید، صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

7 دلیل زیر می‌تواند چربی سوزی بدنتان را متوقف کند

مدت زمانی که در رژیم هستید، بسیار طولانی باشد

آخرین باری که با رضایت از سر سفره بلند شدید و احساس سیری کردید را به یاد دارید؟ اگر همیشه احساس گرسنگی می‌کنید، چیزهایی را باید تغییر دهید.
اولین دلیلی که ممکن است چربی‌های بدنتان آب نشود این است که مدتی طولانی رژیم باشید. رژیم غذایی طولانی مدت می‌تواند شما را در حالت کاهش کالری قرار دهد. این حالت گرسنگی، متابولیسم‌تان را کند می‌کند؛ مطمئنا وقتی همیشه احساس گرسنگی کنید، کالری کمتری مصرف می‌کنید ولی کم‌تر هم می‌سوزانید؛ به این معنی که پیشرفتی نکردید.

بنابراین یک استراحت کوتاه‌مدت داشته باشید! نگران کالری‌های این دو تا چهار هفته‌ای که به خودتان استراحت می‌دهید، نباشید. شما فقط یک قدم به عقب برداشتید تا نتایج بهتری در طولانی مدت مشاهده کنید.

وعده‌های غذایی‌تان را وزن نمی‌کنید

یکی از رایج‌ترین دلایلی که رژیم می‌گیرید اما لاغر نمی‌شوید، این است که مواد غذایی مصرفی‌تان را اندازه‌گیری نمی‌کنید. شاید باورتان نشود ولی با اندازه نگرفتن کالری غذاها و با ناخنک زدن یا در حد یک یا دو قاشق اضافه خوردن، حدود 200 تا 300 کالری بدون این که متوجه شوید مصرف می‌کنید.

آخر هفته‌ها رژیم را فراموش می‌کنید

تا به حال از کسی شنیده‌اید که بگوید آخر هفته به رژیمش وفادار است. معمولا افراد آخر هفته‌ها با شدت زیاد از گاری می‌افتند و هر چقدر اول هفته سفت و سخت شروع کردند آخر هفته را سهل‌انگاری می‌کنند. فراموش نکنید که آخر هفته 30 درصد از رژیم شما را شکل می‌دهد؛ بنابراین اگر 70 درصد از رژیم‌تان را رعایت می‌کنید توقع زیادی برای چربی سوزی نداشته باشید.

کنترل رژیم غذایی‌تان را فراموش می‌کنید

دلیل دیگری که ممکن است چربی سوزی را متوقف کند این است که برنامه خود را مطابق با عملکرد و پیشرف‌تان تنظیم نمی‌کنید. ابتدا رژیم غذایی‌تان را شروع می‌کنید و بعد از دریافت نتیجه رژیم خود را به همانصورت ادامه می‌دهید. متاسفانه همیشه به این صورت جواب نمی‌گیرید. بدن شما در واکنش به برنامه تغییر می‌کند، بنابراین برنامه شما هم باید تغییر کند. هرچه شما لاغرتر باشید، بدن شما بیشتر می خواهد وارد فاز گرسنگی شود و سوخت را حفظ کند. اما این حرف متناقض به نظر می رسد، مصرف کربوهیدرات بیشتر می تواند به شما کمک کند از این واکنش اجتناب کنید. افزایش مصرف کربوهیدرات همچنین باعث افزایش حساسیت انسولین و آزاد شدن هورمون leptin می شود که به حفظ وزن بدن کمک می‌کند.

فقط برای چربی سوزی به باشگاه می‌روید

فقط برای سوزاندن کالری به باشگاه نروید. اگر هدفتان فقط از باشگاه رفتن سوزاندن چربی و لاغر شدن باشد، باید کل وقت‌تان را روی دستگاه‌های هوازی صرف کنید. چون این دستگاه‌ها توانایی شمردن کالری‌ای که حین استفاده از دستگاه می‌سوزانید را دارد. 
اگرچه دمبل و هالتر توانایی شمردن کالری مصرفی را ندارد، اما جدا از این که باعث سوزاندن چربی بدن‌تان می‌شود، به تغییر شکل بدن‌تان کمک می‌کند. بنابراین 70 درصد از تمرین شما باید با استفاده از دستگاه‌های دیگر و دمبل و هالتر باشد. تمرینات هوازی عالی هستند، اما با تمرینات قدرتی هم می‌توانید چربی سوزی کنید و فقط به قلب خود تکیه نکنید.

به قصد کشتن خود ورزش می‌کنید

چربی سوزی ؛ چرا رژیم گرفتن شما را لاغر نمی‌کند؟

منظور از به قصد کشتن یعنی آنقدر سنگین ورزش نکنید که انرژی برای باقی روزتان نداشته باشید. بسیاری از افراد به خصوص کسانی که تازه شروع به ورزش می‌کنند، آنقدر در حین تمرین انرژی خود را می‌گیرند که در طول روز برای انجام کار‌های روزمره‌شان انرژی ندارند. 

فراموش نکنید تمام فعالیت‌های کوچکی که شما در طول روز انجام می‌دهید، نقش مهمی در افزایش چربی سوزی شما دارد که با افزایش این کارهای روزمره و کاهش زمان و شدت تمرین کالری‌سوزی روزتان افزایش پیدا می‌کند.

برای مثال، اگر تمرینی انجام دهید که 300 کالری می‌سوزاند و مقدار کالری که باید بسوزانید 700 است، 400 کالری برای انجام فعالیت‌های روزمره‌تان باقی می‌ماند. اما اگر تمرینی انجام دهید که 500 کالری می‌سوزاند و مابقی روز را مجبور به افتادن روی مبل هستید، چند کالری برای سوزاندن می‌ماند؟ بنابراین ورزش بیش از حد می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد.

لاغری در خانه بدون رژیم و ورزش

تغذیه بعد از تمرین را اشتباه انتخاب می‌کنید

چون خیال می‌کنید خیلی تمرین کردید، بعد از تمرین هم هر چی دوست دارید می‌خورید. تغذیه بعد از تمرین باید مقادیر خوبی از پروتئین و کربوهیدرات را شامل شود. فقط به خاطر داشته باشید کالری‌ها باید شمارش شوند.