پوست صاف، جوان و شفاف با ماسک هندوانه

کد خبر: 308732|10:42 - 1398/06/04
نسخه چاپی
پوست صاف، جوان و شفاف با ماسک هندوانه

به گزارشامروله، آب هندوانه نوشیدنی خنک و خوشمزه‌ای است که در تابستان باعث سرحال شدن ما می‌شود. مصرف هندوانه و آب هندوانه باعث بالارفتن آنتی‌اکسیدان‌های بدن شده و به سلامت و آبرسانی بدن هم کمک می‌کند. این میوه سرشار از ویتامین C است که باعثتقویت سیستم ایمنی بدنو پیشگیری از حساسیت فصلی می‌شود. هندوانه نه تنها از درون روی بدن ما تاثیر می‌گذارد بلکه باعث بازسازی پوست ما هم می‌شود.حالا که این میوه به وفور یافت می‌شود ماهم طرز تهیه انواع ماسک هندوانه و نحوه تاثیرشان بر پوست را برایتان در نظر گرفتیم.
میزان آب بالای آن پوست را تقویت کرده و آن را نرم، انعطاف‌پذیر و بی عیب و نقص می‌کند.  با استفاده از آب هندوانه می‌توانید در منزل ماسک‌هایی برایسم‌زداییپوستتان در تابستان درست کنید. 

ماسک تابستانی روشن‌کننده پوست

در تابستان که بیشتر در معرض آفتاب قرار می‌گیریم پوست ما شروع به تولید ملانین می‌کند که در نهایت منجر به تیره شدن پوست می‌شود. این ماسک برای افرادی که به دنبال راه حل سریع و قطعی برای روشن کردن پوست و رفع آسیب ناشی از آفتاب سوختگی هستند بسیار مناسب است.

برای تهیه این ماسک کافی است به مقدار مساوی عسل و آب هندوانه خنک را مخلوط کنید. صورت خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید. ماسک را روی صورت و گردن خود بزنید و بعد از مدت ۳۰ دقیقه با آب سرد از روی پوستتان پاک کنید.

درخشندگی با ماسک هندوانه و ماست

 خواص شگفت‌انگیز ماست برای پوست و مو اثبات شده‌است. ترکیب ماست و آب هندوانه می‌تواند پوست شما را درخشان و خاصیت ارتجاعی آن را بیشتر کند. در صورت استفاده مداوم و منظم ار این ماسک پوست شما جوان‌تر و سالم‌تر به نظر خواهد آمد.
داخل یک کاسه نصف فنجان آب هندوانه بریزید و یک قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. به مدت ۲۰ دقیقه این ماسک را روی صورت و گردنتان بگذارید، سپس با آب سرد بشویید.

ماسک آبلیمو و هندوانه مخصوص پوست‌های خشک و حساس

اگر پوست شما خشک است این ماسک به فریاد شما خواهد رسید. آبلیمو پوست شما را لایه‌برداری می‌کند، همزمان آب هندوانه و عسل پوست شما را آبرسانی و مرطوب می‌کند.
پس اگر شما هم پوست خشکی دارید باید زودتر دست‎ به کار شوید. دو قاشق غذا‌خوری آب هندوانه را داخل ظرف بریزید و بعد یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق چای‌خوری عسل را به آن اضافه کنید. این ماسک را با استفاده از فرچه مخصوص صورت به گردن و صورت خود بزنید و بعد از حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب شسته و از روی پوستتان پاک کنید.

ماسک هندوانه
‌ماسک‌هاا را می‌توانید در ظروف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

روشن کنندگی پوست با ماسک شیر و آب هندوانه

شیر، پاک کننده فوق العاده‌ای است و پوست شما را نرم و روشن می‌کند. همینطور می‌دانیم که شیر برای درمان پوست‌های خشک و سلول‌های مرده پوست بسیار مفید است. شیر آفتاب‌سوختگی و لک را هم درمان می‌کند. این ماده در کنار آب هندوانه ترکیبی را تشکیل می‌دهد که باعث جوانسازی و طراوت پوست شما می‌شود.

برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری آب هندوانه و شیر را داخل کاسه بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید. ماسک را روی پوست تمیز بزنید و بعد از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه با آب سرد از صورتتان بشویید.

حالا که این ماسک‌های ساده و خانگی را یاد گرفتید منتظر چه هستید!؟ تا فصل هندوانه‌، این میوه مفید و خوش طعم تمام نشده با استفاده از این ماسک‌ها زیبایی و طراوت پوستتان را دوبرابر کنید و از تجربه‌های خودتان برای ما بنویسید.