پایگاه خبری تحلیلی امروله16:32 - 1392/03/09

بازداشت 91 تروریست توسط ارتش عراق

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ نيروهاي عراقي سلسله عمليات پيشدستانه اي در مناطق مختلف اين کشور انجام دادند که در جريان آن توانستند 91 تروريست را بازداشت کنند و 22 تروريست ديگر را به هلاکت برسانند.
 
ناديا العبيدي گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين زمينه گفت نيروهاي عراقي در رشته عمليات پيشدستانه موفق شدند 91 تروريست را بازداشت کنند و 22 تن ديگر را به هلاکت برسانند. آنها همچنين چندين مورد تلاش براي قاچاق و فرار را خنثي کردند و سه منزل بمب گذاري شده در نزديکي مرزهاي سوريه را کنترل و خنثي کردند.
 
پليس استان صلاح الدين در يک عمليات در نواحي العظيم، سينيه و حومه بيجي 33 تروريست را بازداشت کرد  و 4 تن را به هلاکت رسانيد. اين در حالي است که نيروهاي مشترک ارتش و اطلاعات داخلي توانستند در شهرستان اسکندريه در شمال بابل 11 تروريست عضو القاعده را به هلاکت برسانند و 40 تن از آنها را بازداشت کنند.
 
در استان نينوا هم نيروهاي جزيره و باديه توانستند 18 تروريست عضو جبهه النصره را در نزديکي مرزهاي سوريه بازداشت کنند و سه منزل مملو از مواد منفجره که حاوي پانصد کيلوگرم ماده سي چهار،  11 گلوله خمپاره، پنجاه عدد بمب دست ساز و سلاح هاي سبک و سنگين و تفنگ هاي داراي صداخفه کن را کشف و ضبط کردند. اين نيروها همچنين  تلاش ها براي قاچاق يک تانکر حاوي 36 هزار ليتر سوخت و يک تريلي حامل سيگار براي گروههاي تروريستي در سوريه را ناکام گذاشتند و آنها را مصادره کردند.احمد محمد از فعالان رسانه اي گفت: «به نظر من، جنگ با تروريسم يک جنگ بلند مدت است. زيرا تروريسم در واقع به سادگي قابل کشف و شناسايي نيست. چون در شکل خاص و مشخصي نيست که براي همه آشکار باشد و بشود آنها را نابود کرد».
 
حسام صادق ديگر فعال رسانه اي عراقي هم گفت: «طرح هاي خارجي اين روزها براي به بازي گرفتن امنيت عراق وجود دارد لذا آنها از رفاه موجود و زمينه مناسب و مستعدي که در الانبار وجود دارد بهره برداري مي کنند و از اين فضا براي وادار کردن جنگجويانشان براي به خطر انداختن امنيت استفاده مي کنند. ارتش عراق اکنون آنها را تحت تعقيب قرار مي دهد و اين حق طبيعي ارتش است که چنين کاري بکند. و همه قوانين و مقررات بين المللي آن را مجاز مي داند». صبح امروز يک افسر برجسته عراقي در حمله گروههاي مسلح به منزلش در منطقه ابوغريب کشته شد.