پایگاه خبری تحلیلی امروله22:23 - 1394/02/25

یک میلیون و 250 هزار کرمانشاهی تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و 250 هزار نفر در سطح استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

به گزارشامروله، 

دکتر امید قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: از این تعداد 360 هزار نفر به تازگی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که 220 هزار نفر آنها ساکن شهر کرمانشاه و عمدتا در حاشیه‌ها ساکن هستد.

قادری تصریح کرد: بیمه سلامت با چند عنوان از جمله صندوق روستاییان و عشایر، بیمه سلامت همگانی، بیمه کارکنان دولت، بیمه مددجویان بهزیستی و خانواده شهدا خدمات خود را ارائه می‌دهد.

وی در خصوص میزان پوشش بیمه‌ای بیمه سلامت، اظهار کرد: در بخش بستری در بیمارستانهای غیردانشگاهی زیر مجموعه طرح تحول نظام سلامت مانند بیمارستانهای تامین‌ اجتماعی و ارتش 90 درصد و در بیمارستانهای دانشگاهی زیرمجموعه طرح 94 درصد هزینه‌ها را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اظهار کرد: این میزان پوشش بیمه ای در خصوص صندوق روستاییان تا 97 درصد هم می‌رسد.

قادری با اشاره به قرارداد بیمه سلامت با بیمارستانهای خصوصی استان از جمله بیمارستان امام سجاد (ع) و بیستون اظهار کرد: در حال حاضر خدمات بستری در این بیمارستانها نیز تا 90 درصد پوشش داده می‌‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در خصوص پوشش بیمه‌ای بیمه سلامت در بحث خدمات سرپایی نیز گفت: در حال حاضر 70 درصد هزینه‌ها در بخش سرپایی  با داشتن دفترچه بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی در خصوص پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی نیز از تعیین یک مرکز دندانپزشکی در هر شهرستان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: در این مراکز که ویژه خدمات‌رسانی به روستاییان است، خدمات دندانپزشکی شامل کشیدن دندان، جرم گیری و پُر کردن دندان برای افراد زیر 14 سال و زنان باردار بصورت رایگان انجام می‌شود.

قادری افزود: در شهرهای استان نیز با کلینیک‌های خصوصی و دولتی و نیز مطب‌های دندانپزشکی قرارداد بسته‌ایم، اما از آنجا که پوشش بیمه‌ای نسبت به تعرفه‌های دولتی اعمال می‌شود قطعا با مراجعه افراد به بخش خصوصی درصد کمی از هزینه‌های آنها پوشش داده خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اظهار کرد: از همین رو تقاضای ما از افراد این است که برای دریافت خدمات دندانپزشکی حتی‌المقدور به کلینیک‌های دولتی دندانپزشکی مراجعه کنند.

قادری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در بحث بیمه خدمات دندانپزشکی وجود دارد این است که بسیاری از این خدمات تعرفه مشخصی ندارند.