پایگاه خبری تحلیلی امروله14:13 - 1394/03/14
چوپانی:

آسمان قصرشیرین برای دومین روز متوالی غبارآلود شد

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: ورود یک جبهه هوای غبارآلود که از عصر روز (چهارشنبه) این شهرستان مرزی را فرا گرفت، برای دومین روز متوالی دید افقی را روز پنجشنبه در این منطقه مرزی کاهش داد.

به گزارشامروله، حیدر چوپانی گفت: میزان دید افقی ناشی از غبار در شهرستان قصرشیرین اکنون دو هزار متر است که از حد استاندارد (10 هزار متر) هشت هزار متر کمتر است.

 

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود که گرد و غبار موجود در هوای آسمان شهرستان قصرشیرین تا اواخر وقت امروز پنجشنبه از منطقه خارج شود.

 

چوپانی گفت: دمای فعلی هوای قصرشیرین 38 درجه سلسیوس بالای صفر و رطوبت موجود در هوای این شهرستان نیز هم اکنون 9 درصد است.

 

شهرستان مرزی قصرشیرین از ابتدای امسال تاکنون 36 روز غبارآلود را پشت سر گذاشت که در فروردین ماه امسال 9، اردیبهشت 15 و خرداد نیز 12روز غبارآلود بود.

 

گرد و غبار در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی شده و هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور را آلوده کرده است.

شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین از شهروندان بویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد