پایگاه خبری تحلیلی امروله12:25 - 1394/03/21
مدیرکل فنی و حرفه ای کرمانشاه:

پیشرفت فیزیکی دهکده مهارت سنقر به 90 درصد رسید

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه دهکده مهارت شهرستان سنقر در مدت زمان هشت ماه به 90 درصد رسید.

به گزارشامروله، داوود ناصری امید در نشست با فرماندار سنقر افزود: این مرکز از مصوبات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بوده است.

 

وی ضمن قدردانی از حسن نیت و پیگیری های فرماندار سنقر در زمینه عملیاتی شدن پروژه دهکده مهارت این شهرستان گفت: یکی از مهمترین نیازها و ضروریات جامعه امروز، مهارت آموزی می باشد.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای کرمانشاه به تشکیل شورای مهارت استان به عنوان یک کار جدید اشاره کرد و گفت: با حمایت های استاندار و همکاری اعضای شورای مهارت، تدوین سند مهارت استان در دستور کار قرار گرفته است.

 

ناصری امید تدوین سند مهارت را یک ضرورت و نیاز برای توسعه و تقویت فرهنگ مهارت آموزی و در نتیجه آن ایجاد اشتغال در استان دانست.

 

وی افزود: شورای مهارت با ایجاد انسجام و هماهنگی در زمینه آموزش های مهارتی در بین ادارات و دستگاه های اجرایی استان و با توجه به سند توسعه و سند اشتغال استان توانست تدوین سند مهارت را به عنوان حلقه تکمیل کننده مورد توجه قرار دهد.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای کرمانشاه ارتقا نرخ مهارت در استان و نیازسنجی آموزشی متناسب با نیاز جامعه را از جمله اهداف تدوین سند مهارت استان عنوان کرد.

 

ناصری امید به اجرای طرح ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموخته گان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار و توانمندسازی و آموزش مهارتی روستاییان، عشایر و مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال پایدار به عنوان مهمترین برنامه های سازمان در سالجاری اشاره کرد.

وی با اشاره به طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی اظهار داشت: برای اجرای این طرح در کشور یک هزار و300 میلیارد ریال در حوزه مهارتی در تبصره 20 بودجه 94 توسط مجلس مصوب شده است.

این مقام مسوول گفت: این طرح در هشت مرحله با بهره گیری از ظرفیت های درون سازمانی، سایر نهادهای دولتی و بخش خصوصی صورت می گیرد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با داشتن 17 مرکز آموزشی و 121 کارگاه آموزشی در مراکز ثابت در 118 حرفه آموزشی مشغول فعالیت است.