پایگاه خبری تحلیلی امروله11:13 - 1394/05/03

رشد 10 درصدی سالانه سرطان در کرمانشاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از رشد سالانه 10 درصدی سرطان در استان خبر داد.

به گزارشامروله، دکتر حمیدرضا شتابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تبدیل شدن استان کرمانشاه به قطب سیزدهم درمان سرطان در کشور گفت: در حال حاضر پیگیر اخذ مجوزها و انجام اقدامات لازم در این زمینه هستیم.

وی اظهار کرد: با تبدیل کرمانشاه به قطب سیزدهم درمان سرطان کشور، علاوه بر بیماران استان کرمانشاه، استانهای غربی کشور مانند همدان، کردستان و ایلام و حتی بیماران کشور عراق را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

شتابی اظهار کرد: در راستای این کار پیشنهاد داده‌ایم تا یک بیمارستان 250 تختخوابی فوق تخصصی سرطان در مجاورت بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: این بیمارستان شامل بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی سرطان، بخش شیمی درمانی، رادیوتراپی و گامانایف می‌باشد.

شتابی در خصوص ضرورت ساخت این بیمارستان، اظهار کرد: استان کرمانشاه به عنوان قطب درمانی غرب کشور بیماران استانهای غربی و حتی کشور عراق را پوشش می‌دهد و این امر می‌طلبد تا اقدامات جدی در راستای تقویت تجهیزات و ساختارهای درمانی این استان صورت گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از طرف دیگر با توجه به رشد سالانه 10 درصدی سرطان در استان، حتما ایجاد یک بیمارستان ویژه بیماران سرطانی جهت رفع نیازهای استان ضروری است.

شتابی اظهار کرد: در صورت موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ساخت این بیمارستان و تامین اعتبار لازم برای آن، کار ساخت بیمارستان سرطان در استان آغاز می‌شود.