پایگاه خبری تحلیلی امروله19:03 - 1396/02/23
دکتر کریم افشار نیا:

عشق در یک زندگی بالغانه، تکه ای‌ بسیار مهم و حیاتی است اما همه تکه ها نیست و نباید باشد

پایگاه خبری امروله : یک روانشناس گفت : ویژگی اساسی یک رابطه عاطفی بالغانه و سالم، بده بستان متعادل و عادلانه است.

دکتر کریم افشار نیا در گفتگو باامروله، عنوان کرد : ویژگی اساسی یک رابطه عاطفی بالغانه و سالم، بده بستان متعادل و عادلانه است.

 

وی ادامه داد : هر چه برآیند این بده  بستان از موازنه و مساوات بیشتری برخوردار باشد، رابطه موفق تر و مطلوب تر است. دو انسان بالغ در رابطه عاشقانه، در عین وصل باید فردیت و استقلال خود را حفظ کرده و هر یک حریم و حیطه مخصوص خود را داشته باشند‌.

 


افشار نیا خاطر نشان کرد : واقعیت آن است که هیچ انسانی نمی تواند و قادر نیست تمام نیازهای انسان دیگر را برآورده سازد و هیچ فردی نباید همه زندگی یک فرد دیگر شود.

 

این استاد دانشگاه گفت : حریم، فردیت و محدودیت، باید توسط زوجین پذیرفته شده و به رسمیت شناخته شوند. زندگی هر انسان بالغ به مثابه یک پازل است که هر تکه پازل، بخشی از زندگی آن انسان است. ماهیت هستی و روان انسان به این می ماند که اگر تکه ای از پازل یعنی بخشی از زندگی انسان وجود نداشته باشد،  تکه های دیگر پازل باد کرده و آنقدر حجیم می شوند تا فضای خالی آن را پر کنند.

 


این روانشناس در پایان گفت : در یک زندگی بالغانه، عشق،  تکه ای‌ بسیار مهم و حیاتی است اما همه تکه ها نیست و نباید باشد. حیات انسان در رل های مختلف او معنا پیدا می کند نه فقط در رل او به عنوان عاشق یا معشوق