پایگاه خبری تحلیلی امروله10:50 - 1396/04/18
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری صحنه :

تاکنون آتش سوزی در مراتع شهرستان صحنه نداشته ایم / لزوم آموزش و آگاه سازی جامعه برای رعایت اصول ایمنی

پایگاه خبری امروله : رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان صحنه گفت : با تدابیر بعمل آمده و هماهنگی و همکاری بین مجموعه منابع طبیعی و همراهی مردم تاکنون آتش سوزی در و مراتع شهرستان صحنه نداشته ایم .

مراد احمدی در گفتگو باامروله،  عنوان کرد : عرصه های جنگلی و مرتعی علاوه بر اینکه  سرمایه های ملی به شمار می روند از ارزش بسیار بالائی برخوردار هستند .

 

وی در ادامه اشاره ای به نقش آموزش عمومی به منظور پیشگیری از بروز حوادث آتش سوزی داشت و تصریح کرد : رسانه های جمعی ، گروه های شبکه های اجتماعی و ... برای امر آگاه سازی بسیار مفید هستند

 


احمدی با بیان اینکه بارش های مناسب فصلی و افزایش پوشش گیاهی و فرارسیدن فصل گرما احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع را تشدید می کند خاطر نشان کرد: کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی و هرگونه اقدام نسنجیده حتی جزئی می تواند به وقوع حوادث ناگوار و تحمل خسارات جبران ناپذیری منجر شود و به محیط زیست نیز آسیب برساند.

 


وی یادآور شد : با تدابیر بعمل آمده و هماهنگی و همکاری بین مجموعه منابع طبیعی و همراهی مردم تاکنون آتش سوزی در و مراتع شهرستان صحنه نداشته ایم و امیدواریم در آینده نیز با همکاری شهروندان و گردشگران شاهد آتش سوزی در این عرصه ها نباشیم.

 


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان صحنه در پایان از عموم مردم خواست در هنگام سفرهای برون شهری خود از رفتارهایی همچون پرت کردن ته سیگار و چوب کبریت به این عرصه ها و روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی جدا خودداری کنند.