پایگاه خبری تحلیلی امروله13:41 - 1396/04/25
اخبار پلیس؛

کشف ۳۳۰۰۰ قرص روانگردان در کرمانشاه/دستگیری عامل قتل پیرمردسنقری

پایگاه خبری امروله ، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: عوامل پلیس امنیت عمومی بیش از ۳۳ هزار عدد قرص روانگردان را از منزل یک توزیع کننده خرد در شهر کرمانشاه کشف کردند.

به گزارشامروله، سردار "منوچهر امان اللهی" اظهار کرد: عوامل پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند، یکی از توزیع کنندگان قرص های روانگردان را در شهر کرمانشاه شناسایی کنند.

وی افزود: بر همین اساس مأموران پلیس امنیت اخلاقی با هماهنگی مقام قضائی به محل موردنظر اعزام شدند و منزل متهم را مورد بررسی قرار دادند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در بازرسی های صورت گرفته ۳۳ هزار و ۷۲۰ عدد انواع قرص روانگردان و مقادیری شربت متادون کشف شد، متهم نیز جهت انجام تحقیقات به مقر پلیس انتقال یافت.

سردار امان اللهی خاطرنشان کرد: متهم ۲۹ ساله در بازجویی های پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد، لذا جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، همچنین بر اساس اعترافات وی، گستره توزیع این قرص ها شهر کرمانشاه بوده است.

کشف بیش از ۱۰۰ رأس احشام سرقتی

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: سرکرده باند سه نفره سرقت احشام دستگیر و ۱۰۳ رأس دام سرقتی کشف شد.

سرهنگ "محمدرضا امیری" اظهار کرد: با اقدامات اطلاعاتی پلیس آگاهی یک باند سه نفره سرقت احشام به سرکردگی یکی از سارقان سابقه دار شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه این پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اعضای این باند با استفاده از یک دستگاه خودرو پژو پارس دراستان کرمانشاه و شهرستان های تابعه اقدام به سرقت احشام می کنند، افزود: با اقدامات و بررسی های صورت گرفته مشخص شد که متهم اصلی توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان قروه به اتهام سرقت احشام دستگیر شده است، لذا با هماهنگی مقام قضائی متهم جهت انجام تحقیقات به پلیس آگاهی کرمانشاه منتقل شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با تلاش تیم پی جویی پرونده و بازجوی های علمی، ارائه مستندات و تحقیقات جامع متهم به ۹ فقره سرقت احشام به تعداد ۱۰۳ رأس در سطح روستاهای کرمانشاه با همدستی دو نفر دیگر اعتراف کرد.  

سرهنگ امیری ادامه داد: با راهنمایی متهم محل های سرقت بازسازی و مال باختگان شناسایی شدند، متهم نیز پس از انجام تحقیقات به همراه پرونده به دستگاه قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان مرکزی کرمانشاه شد.

به گفته وی تلاش در جهت شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند سرقت ادامه دارد.

دستگیری عاملان قتل پیرمرد ۷۰ساله در سنقر

سرپرست انتظامی شهرستان سنقر از شناسایی و دستگیری عاملان قتل پیرمرد ۷۰ ساله خبر داد.

سرهنگ "غضبان احمدی فرد " در تشریح این خبر گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر اینکه پیرمردی حدود ۷۰ ساله در داخل زمین های کشاورزی یکی از روستاهای شهرستان دفن شده است، بلافاصله ماموران این انتظامی با هماهنگی مقام قضائی و به همراه عوامل دادگستری و پزشکی قانونی به محل اعزام و جسد مورد نظر را کشف کردند.

وی ادامه داد: در این راستا با تلاش و تحقیقات به عمل آمده توسط پلیس آگاهی چند نفر متهم دستگیر و اعتراف کردند که جسد کشف شده حدود ۴۰ روز قبل توسط یکی از آشنایان آنها به قتل رسیده و به سمت استان اصفهان متواری شده است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با تلاش و سرعت عمل ماموران و با استفاده از نیابت صورت گرفته با پلیس آگاهی شهرستان نجف آباد استان اصفهان، متهم اصلی نیز به پلیس آگاهی شهرستان سنقر منتقل و طی تحقیقات به عمل آمده متهم به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ احمدی فرد با اشاره به اینکه انگیزه قتل، اختلاف خانوادگی عنوان شده است، تصریح کرد: در این راستا پرونده تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و از آنجا روانه زندان شدند.

کشف ۲۴ میلیون ریال چک پول تقلبی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری عامل اصلی توزیع چک پول های تقلبی در شهر کرمانشاه خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" توضیح داد: ماموران کلانتری ۲۲ ظفر با انجام اقدامات اطلاعاتی یکی از عاملان اصلی تهیه و توزیع چک پول های تقلبی را شناسایی کردند و دستگیری وی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران این کلانتری با همکاری پلیس های تخصصی شهرستان پس از چند روز تعقیب و مراقبت های نا محسوس فرد مورد نظر را در یک اقدام عملیاتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: ماموران پس از بازرسی از منزل متهم مبلغ ۲۴ میلیون ریال چک پول تقلبی را کشف کردند.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده است، گفت: پلیس دامنه اطلاعاتی خود را برای دستگیری دیگر افراد احتمالی مرتبط با این متهم را گسترش داده و بصورت ویژه این پرونده را در دستور کار قرار داده است.

نهادینه‌ سازی عفاف و حجاب مهمترین ماموریت حوزه فرهنگی پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب با تاکید بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و توجه به ارزش‌های اخلاقی در جامعه، گفت: نهادینه‌سازی عفاف و حجاب مهمترین ماموریت حوزه فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی است.

سرهنگ "محسن ویسی" در "نشست هم اندیشی با مسئولان شهرستان گیلانغرب گفت: مشارکت کلیه سازمان ها و نهادها در ایجاد امنیت اجتماعی و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب امری ضروری است.

وی با تاکید بر نهادینه‌ سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: این فریضه حیاتی در ایجاد و برقراری امنیت نقش بسزایی دارد و اگر این مهم در جامعه نهادینه شود، قطعاً جامعه‌ای با امنیت اخلاقی بسیار مطلوب خواهیم داشت.

سرهنگ ویسی با اشاره به وظایف مستقیم و غیرمستقیم سازمان ها و نهادهای اجتماعی در توسعه امنیت اجتماعی و فرهنگ سازی عفاف و حجاب، افزود: امنیت محصولی جمعی است که باید همه آحاد جامعه در تحقق این امر مشارکت داشته باشندو دشمنان درصدد است از طریق تسلط بر افکار عمومی و با استفاده از ابزارهایی چون اینترنت و ماهواره، فرهنگ غرب را در جامعه پیاده و ناهنجاری‌های اجتماعی را در جامعه ترویج کند.

فرماندار شهرستان گیلانغرب نیز در ادامه این نشست ضمن تشکر از اقدامات برجسته نیروی انتظامی در برخورد با مظاهر علنی فساد و هنجارشکنان، گفت: همه دستگاه های فرهنگی باید براساس وظایف قانونی خود به عفاف و حجاب و فرهنگ سازی در این خصوص توجه کنند.

همتی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف شرعی است.

کشف خودروهای مسروقه در شهرستان روانسر

فرمانده انتظامی شهرستان روانسر از کشف چهار دستگاه خودروی سرقتی پراید در و دستگیری یک متهم ۳۶ ساله خبر داد.

سرهنگ "عزیز الهیاری " اظهار کرد: عوامل گشت یگان امداد شهرستان روانسر حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی اعلامی پراید که دارای سابقه سرقت بوده، برخورد می کنند و به راننده خودرو دستور توقف می دهند، اما راننده با بی توجهی اقدام به فرار می کند، لذا سریعاً با تعقیب و مراقبت و بستن راه های خروجی سطح شهرستان، خودرو توسط عوامل یگان امداد و همکاری گشت کلانتری متوقف و سرنشین آن دستگیر می شود.

وی ادامه داد: در این عملیات یک متهم ۳۶ ساله که پیش از این نیز سابقه کیفری داشته است، دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان روانسر با بیان اینکه نفر دستگیر شده در بازجویی های پلیس به سرقت چهار دستگاه خودروی پراید و سرقت لوازم خودرو در سطح استان اعتراف کرده است، گفت: مالکان خودروها شناسایی و پس از تشکیل پرونده راهی دادسرا شدند.

سرهنگ الهیاری از شهروندان خواست که در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه تلفنی فوریت های پلیسی ۱۱۰ به اطلاع پلیس رسانده تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی مناسب صورت گیرد.