پایگاه خبری تحلیلی امروله01:10 - 1396/04/26
مدیریت اداره آموزش و پرورش شهرستان صحنه :

آموزش مهارت های اجتماعی به جامعه ی دانش آموزی بهترین ابزار برای مقابله با اعتیاد است

پایگاه خبری امروله : مدیریت اداره آموزش و پرورش شهرستان صحنه گفت :خدمتگزاران نظام تعلیم و تربیت می توانند با آموزش مهارت های اجتماعی به جامعه ی دانش آموزی بوسیله آگاهی بخشی به آنان زمینه ای فراهم کنیم که دانش آموزان به سمت مواد مخدر گرایش پیدا نکنند.

به گزارشامروله، اکبر خزایی در جلسه ی هم اندیشی کمیته ی فرهنگی مواد مخدر عنوان کرد :یکی از موضوع های مهم در زمینه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد ، آموزش نوجوانان در مدارس است.

 

وی ادامه داد : این آموزش ها باید در تمامی مقاطع تحصیلی به اشکال مختلف وجود داشته باشد.

 

خزایی خاطر نشان کرد : مبارزه با پدیده ی شوم مواد مخدر و راههای پیشگیری از آن مستلزم اراده ی ملی و تلاش همگانی است.که  ما به عنوان خدمتگزاران نظام تعلیم و تربیت می توانیم با ا آموزش مهارت های اجتماعی به  جامعه ی دانش آموزی و همچنین تشویق دانش آموزان و جوانان به روی آوردن به ورزش و استفاده ی بهینه از رسانه ها و فضاهای مجازی برای آگاهی بخشی به آنان زمینه ای فراهم کنیم که دانش آموزان به سمت مواد مخدر گرایش پیدا نکنند.

 

ناپایداری عاطفی و احساسی، اضطراب و بی قراری، عدم اعتماد به محیط و آینده، احساس ناتوانی، عقده‌ی حقارت و عدم رشد در شکل گیری شخصیت از عوامل عمده‌ی گرایش به مواد مخدر در میان نوجوانان و جوانان است.