پایگاه خبری تحلیلی امروله10:14 - 1396/09/14
مدیریت اداره آموزش و پرورش دینور

واحد سواد آموزی دینور 25 نفر از نیروهای آموزش دهنده دارد

پایگاه خبری امروله : مدیریت اداره آموزش و پرورش بخش دینور گفت : واحد سواد آموزی این اداره ،با تعداد 25 نفر از نیروهای آموزش دهنده ، در حال فعالیت سواد آموزی می باشند .

ایرج کریم خانی در گفتگو باامروله، عنوان کرد : در سال تحصیلی 97-96 با توکل بر خداوند متعال و تلاش های مجموعه آموزش و پرورش ،صد در صد حجم ابلاغی فعالیت های سواد آموزی منطقه دینور تحقق یافته است .

 

وی ادامه داد : فعالیت های دوره سواد آموزی ، تحکیم و انتقال منطقه ، با نظارت معاونت آموزش ، و واحد سواد آموزی ،با تعداد 25 نفر از نیروهای آموزش دهنده ، در حال فعالیت سواد آموزی می باشند .  

 

کریم خانی به اهمیت فعالیت های نهضت سواد آموزی اشاره کرد  و تصریح کرد : بسیاری از افراد بی سواد کشور توانسته اند با بهره گیری از آموزش های نهضت سواد آموزی نه تنها خواندن و نوشتن بیاموزند بلکه به مدارج بالای علمی دست یابند و در نهادهای دولتی و در سطح دانشگاه به مردم کشور خدمت کنند.

 

مدیریت اداره آموزش و پرورش بخش دینور درپایان در تعریفی از افراد بی سواد و کم سواد گفت: افراد بی سواد مطلق توانایی خواندن و نوشتن ندارند اما کم سواد به فردی گفته می شود که میزان سواد آنها به اندازه پایان دوره ابتدایی و یا پایه پنجم قدیم است. همچنین بر پایه تعریف نهضت سوادآموزی افرادی که آموزش های پایه سوم راهنمایی را فراگرفته باشند باسواد محسوب می شوند.