پایگاه خبری تحلیلی امروله17:03 - 1396/09/16
مدیر عامل آبفا استان کرمانشاه:

تصفیه خانه آب شُرب هرسین به زودی به فاز بهره‌برداری می‌رسد

مرصادنیوز: مدیر عامل آبفا استان کرمانشاه گفت: تصفیه خانه آب شُرب شهرستان هرسین به زودی به فاز بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارشامروله،  علیرضا تخت شاهی اظهار داشت: درحال حاضر تصفیه خانه آب شرب شهر هرسین توسط پیمانکار در دست ساخت است و این پروژه مراحل پایانی را سپری می کند.

مدیر عامل آبفا استان کرمانشاه افزود: طرح تصفیه خانه آب شرب شهر هرسین از جمله طرح ها و زیر ساخت اساسی شهر هرسین است که با احداث آن مردم از آن بهره مند خواهند شد.

تخت شاهی اظهار داشت: این طرح با تلاش فراوان و در کوتاهترین زمان ممکن به لحاظ اینکه چشمه آب سراب در ایام بارندگی چند روزی کدر و اختلال در شبکه توزیع ایجاد میکرد مطالعات آن انجام گرفت و در یک بازه زمانی کوتاه مدت مراحل  فراخوان و تعیین پیمانکار برای اجرا در دستور کار قرار گرفت .

مدیر عامل آبفا استان اظهار داشت: درتیرماه سالجاری با حضور مسئولین استان و شهرستان عملیات اجرایی آن آغاز شده است که با تلاش و نظارت این شرکت هم از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

 تخت شاهی فرآیند تصفیه را شامل انعقاد، لخته سازی، ته نشینی، صاف سازی، گند زدایی و بازیافت پساب عنوان کرد و افزود: این تصفیه خانه قابلیت حذف کدورت تا ۱۰۰۰ntu  و تصفیه آب  را به میزان ۲۰۰ لیتر برثانیه انجام دهد که مقدار  ظرفیت تصفیه را  تا ۳۰۰ لیتر برثانیه در این طرح  پیش بینی شده است.

مدیر عامل آبفا استان کرمانشاه تصریح کرد: نیاز آبی شهر هرسین تا افق طرح سال ۱۴۰۰ به مقدار ۲۰۰ لیتر برثانیه است.

گفتنی است؛ شهر هرسین با جمعیت بیش ار ۴۴ هزار نفر، دارای ۸۳ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲ باب مخزن ذخیره با ظرفیت ۶۰۰۰ مترمکعب و تعداد ۱۲۳۴۶ مشترک  می باشد، که از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند.