پایگاه خبری تحلیلی امروله19:02 - 1396/09/23
منطقه

رژیم‌صهیونیستی دو گذرگاه غزه را بست

رژیم صهیونیستی به بهانه شلیک راکت از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی، دو گذرگاه غزه را تا اطلاع ثانوی بست.

به گزارشامروله، کمیته مردمی فلسطین اعلام کرد رژیم صهیونیستی به بهانه شلیک راکت‌ها به سمت فلسطین اشغالی، گذرگاه‌های «کرم ابوسالم» و «بیت‌حانون» نوار غزه را تا اطلاع ثانوی بسته و محاصره این منطقه تشدید شده است.

 

گذرگاه کرم ابوسالم گذرگاهی تجاری بین غزه و فلسطین اشغالی و گذرگاه «بیت حانون» گذرگاهی دیپلماتیک و همچنین مخصوص عبور بیماران از غزه به فلسطین اشغالی یا اردن در شمال شهر غزه واقع شده است. 

 

بر اساس گزارش وبگاه روزنامه «الدستور» اردن، در بیانیه این کمیته آمده است: بستن این گذرگاه‌ها به معنای جلوگیری از ورود صدها کامیون حامل مواد غذایی و و نیازهای اساسی ساکنان این منطقه و موسسات بین‌المللی آن است؛ از جمله این موسسات «آنروا» آژانس کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی وابسته با سازمان ملل است که به یک میلیون آواره زیر خط فقر در نوار غزه کمک‌رسانی می‌کند.

 

کمیته مردمی فلسطین افزود این اقدام رژیم صهیونیستی در عبور و مرور مسافران محدود از طریق گذرگاه بیت‌حانون یا ایزر نیز اخلال ایجاد کرده است.

 

این اقدام پس از آن انجام شد که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو راکت ساخت محلی از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده و راکت سومی نیز به جنوب اسرائیل اصابت کرده که زخمی با جراحات خفیف داشته است.

 

غزه هفت گذرگاه دارد که ارتباط داخل و خارج از غزه فقط از این گذرگاه‌ها امکان‌پذیر است. شش گذرگاه، تحت کنترل کامل اسرائیل و یک گذر در مرز غزه و مصر است که مصر نیز پس از هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی آن را برای مردم غزه باز می‌کند.