پایگاه خبری تحلیلی امروله10:19 - 1396/10/21
با تعلیقِ احتمالی تحریمها علیه ایران؛

آمریکا علیه افراد و شرکتهای ایرانی تحریمهای جدید وضع می‌کند

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا گفت که با وجود احتمالِ تعلیق تحریمها علیه ایران، این اقدام رئیس جمهور آمریکا با وضع تحریمهای جدید و هدفمند علیه افراد و شرکتهای ایرانی همراه خواهد بود.

به گزارشامروله، به نقل از رویترز، یک مقام بلندپایه دولت آمریکا گفت که به رغم توصیه های مشاوران، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور شخصاً تمایلی به تعلیق تحریمهای ایران ندارد و درصدد است که روز پنج شنبه در نشستی با حضور مشاوران امنیت ملی در اینباره تصمیم گیری کند.

این مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت که مشاوران ارشد ترامپ به وی توصیه خواهند کرد که تا مهلت نهایی روز جمعه، طرحِ تعلیق تحریمهای ایران را که بخشی از توافق هسته ای منعقده در سال ۲۰۱۵ است، تمدید کند.

به گفته این مقام آمریکایی، حتی اگر ترامپ به این توصیه عمل کند، این اقدام وی با وضع تحریمهای جدید و هدفمند علیه افراد و شرکتهای ایرانی همراه خواهد بود.

گفتنی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این هفته بار دیگر تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید می‌کند.

تعلیق تحریم های ضد ایرانی آمریکا پس از توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» توسط دولت وقت این کشور (باراک اوباما) و بر اساس توافق مذکور به انجام رسیده بود.